jersey schreef:Bij het cb zeggen ze bij 10 maanden naar twee voedingen gaan. Dit geldt ook voor bv, want melk is niet meer de hoofdvoeding, want dat halen ze uit het eten.
Dan moet jouw cb en ook een hele hoop anderen, zoals cb's, ha,en zkh helaas, zich toch echt eens laten bijscholen voor wat bv betreft!! Hier in de buurt hebben ze er helaas ook geen kaas van gegeten! (zie
www.borstvoeding.com of de site van La Leche League of Borstvoeding Natuurlijk, voor alle JUISTE info omtrent bv)
Dat vind ik zo jammer he, en eigenlijk ook heel slecht, dat juist de zorgverlening in NL (waar veel moeders blind op vertrouwen, helaas) vaak verkeerde of verouderde adviezen geeft over bv. En dan vinden ze het gek dat zoveel moeders er problemen mee hebben/krijgen en voortijdig stoppen met bv....
2 Voedingen per dag is écht een fv-advies. Bv geef je op verzoek, tenzij de moeder er zelf mee wilt stoppen. En ik weet niet hoe het bij fv zit, maar bv bevat zeker te weten alle voedingstoffen en vitamines die een kindje nodig heeft, sowieso voor het eerste jaar. Sommigen eten met hun 1e verjaardag nog maar weinig vast voedsel en leven tot 15 of 18 mnd dus grotendeels op bv, geen enkel probleem. Zolang hetgeen wat er wél ingaat maar gezonde voeding is.
Snippie, even een tip, let je wel op dat G niet teveel brood eet, ivm de hoeveelheid zout die de niertjes aankunnen?! 1 Boterham bevat al een 0,5 gr. zout nl. Ik weet het niet precies uit m'n hoofd, maar voor kleine kindjes word max. 1 of 2 gr. per dag geadviseerd als ik het goed heb. Ik weet iig wel dat er voor volwassenen max. 6 gr. per dag geadviseerd word en dat is eigenlijk al veel teveel. Een mens heeft aan 1 gr. zout per dag genoeg. Helaas gaan een hoop mensen (vaak onbewust) over die 6 gr. heen.