ik heb mijn zoon een jaar lang gedragen in een geweven (winter) doek. erg warm dus. Ik heb eens een zomerdoek geleend en dat scheelt echt behoorlijk! als je goed knoopt, heb je echt geen last van drukpunten. Je kunt ook zelf verschillende manieren van knopen proberen. op de rug dragen vond ik erg prettig!! vergis je niet het is niet makkelijk om te leren en vergt echt wat oefening, maar als je het eenmaal doorhebt, is het fantastisch!
Ik droeg overal, buiten, binnen. Ik vond het gewoon zeker toen hij erg jong was heel prettig, het is goed voor zijn houding, (beter dan een kinderwagen) als hij last had van krampjes of gewoon onrustig was bood de draagdoek erg veel rust. Draagzak heb ik bewust nooit gebruikt, je kindje hangt dan echt op zijn kruis en kan slecht zijn voor de heupjes, en het ziet er gewoon alles behalve comfortabel uit.
Ik raad je aan eens wat youtube filmpjes te zoeken en op wat draagfora te kijken:) zo leer je het meest! (van ervaringsdeskundigen).
Www.dragenenzo.nl is een geweldige site, leuke vrouw die draagdoeken verkoopt, ALs je haar een mailtje stuurt krijg je zeker weten heel heldere uitleg terug! zelf draagt zij ook erg veel en heeft dus ook echt ervaring.
succes:D