hoi meiden,
ook ik wil me hier graag melden, met het priegligste babytje van deze hoop tot nu toe, ze woog afgelopen vrijdag 2500 gram en werd geboren met een gewicht van 2784gram op 1 maart en moet dus nog ff goed bijkomen. En dat maakt me onzeker. Mijn oudste dochter, inmidels ruim een jaar woog 3245 na haar geboorte en viel maar 1 dag af en kwam toen al weer bij. Daardoor maakte ik me niet zo snel zorgen over haar eten, behalve dan dat ze te hard zoog en daardoor spuugde, maar dat loste ik op met nutriton (waar ze bij de aanbevolen dosering dus diarree van kreeg, dus wel laxerend effect hier, moest minder geven dan op de verpakking stond). Met Laura daar in tegen al een onzekere week achter de rug. In het ziekenhuis de eerste 4 dagen kreeg ze 6 voedingen met 3,5/4 uur ertussen, de laatste 2 dagen zijn we terug gezet op 7 voedingen omdat ze af bleef vallen, op dag zes was er 25 gram bij en mocht ze mee naar huis met mij. Grotere hoeveelheden dan 60cc leidde standaard tot gigantische golven spuug, terwijl elke druppel nodig was. Nu ben ik sinds een paar dagen 90+3 aan het geven, meestal houd ze 40 over en kom ik dus met een schepje minder toe eigenlijk, maar gisteren en vannacht heeft ze toch 2 keer maar 10cc erin laten zitten. Ik voed nu om:
4/5 uur
8/9 uur
11.30/12 uur
15 uur
18 uur
21 uur
24 uur.
Moet haar overdag vaak wakker maken, soms ook 's nachts, maar omdat ze nog zo klein is en het nog zo hard nodig heeft moet ik 7 voedingen geven tot ze 3 kilo weegt ongeveer en mag er 's nachts als ze niet zelf komt om 4 uur voor het eten, maximaal 5 uur tussen zitten. Maar ja, als ze dat haalt zoals vannacht, dan valt er de rest van de dag weinig te schuiven en moet ze elke 3 uur eten en vaak wakker gemaakt worden...
Hier heb ik wel een voedingsschema hangen van kind en gezin(cb van België), dat gaat op leeftijd ipv gewicht. Met Lisa gaf ik vanaf 10 dagen altijd de voeding van de periode daarna, Laura mag vanaf 10 dagen 90+3 hebben, maar krijgt dat dus nog niet op en vaak nog een heel eindje minder ook.
Dag/nachtritme is hier nog niet echt te bekennen, komt voornamelijk ook omdat ik haar overdag niet wakker kan houden als ze wil slapen, ze is daar gewoon echt te moe voor. Lisa hield ik overdag rond de voeding een uur wakker en liet ik 's nachts zelf komen. Haar gaf ik eten om:
8uur
12uur
16uur
20uu
24-1uur (als ze wakker werd)
4-5uur (als ze wakker werd)
Na 10 weken sloeg zij de laatste 2 voedingen over en sliep dus van 20-8 uur door. Voelde me door haar gewicht juist veel zekerder.