Hier ook ervaring met Mirena. Ik heb 1 keer een flinke baarmoederontsteking gehad toen moest ie eruit gehaald worden (dat was een hell zoveel pijn). 4 maanden later weer een mirena genomen, toen een eileider ontsteking. Weer der uit. Toen ben ik aan de pil gegaan 5 jaar lang, waarna ik borstkanker kreeg (was toen 27 jaar). Chemo gehad. Toen mocht ik dus geen anticonceptie i.v.m uitzoeken of ik een hormoongevoelige tumor had. (was achteraf niet zo GELUKKIG). Maar je denkt; kanker is doodsoorzaak nr 1, ik ga op safe. Ik heb een dochter van 3 waar ik alles voor over heb, ik ga niet onnodig risico nemen. Ik mocht dus alleen het koperspiraal, wippen in de chemotijd is zowieso geen pretje zo droog als je bent. Daar is geen glijmiddel tegenop gewsssen. Dus dat heb ik gedaan (koperspiraal) en die heb ik er afgelopen 11 januari uit laten halen omdat mijn menstuaties terug kwamen en het weer verandwoord was om een kindje te krijgen. Mammografie was goed. We waren er klaar voor. Hij heeft vanaf juli 2009 gezeten zonder problemen. 😊 En of ik nou meer gevloeid had dan anders, neuh. Ik neem hem als ik zwanger mag worden, hierna weer. Hij ken 10 jaar blijven zitten. 😊 Zeer tevreden over het koperspiraal. Ik had het echt niet verwacht. 😊
Het zal mij by the way niks verbazen als ik borstkanker heb gekregen van al die hormoontroep als de Pil en spiraaltjes als Mirena. De bijsluiter staat vol met verschillende soorten kanker... Je word door de pharmaseutische industrie gigantisch misleidt en vrouwen denken vaak gemakkelijk van: O minder bloedverlies hoppa, nemen die handel!
Ik ben nu van die gedachten af. Het is maar voor een paar dagen, en dan is het weer klaar. Ik ben gelukkig wakker geworden, dat bloedverlies hoeveel of weinig niet erg is.
Ik had de kans op onvruchtbaar te worden. Heb ik nog steeds, ik moet nog steeds de 31e van de maand afwachten.
Ik wil niemand bang maken maar denk 3x na voor je hormoontroep tot je neemt. 1 op de 8 vrouwen krijgt te maken met borstkanker. Ik heb het meegemaakt. En ik zeg erbij, dit wens je je ergste vijand geen eens! Dat van mij was ook geen eens erfelijk! Dus het heeft een andere oorzaak. Kwestie van logisch na blijven denken.
www.pateo.nlDus, iedereen aan een koperspiraal en/of klussen met condooms. En je zult zien dat kanker omlaag keldert bij (jonge) vrouwen. 😉
Succes met je keuze.