Nat schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Lowiena: ik heb test van Matcare gebruikt en Huismerk (in C1000 te koop, 13 euro voor 2).
Twee verschillende merken dan is het inderdaad grote kans dat ze gelijk hebben of je hebt te vroeg getest.
Nat schreef:
En ovulatietesten heb ik t/m dag 24 gedaan (testen van Matcare). Als ik inderdaad geen eisprong had, vind ik het apart dat ik juist in de eerste maand met ovutesten voor het eerst geen eisprong heb en niet ongesteld wordt, maar het kan wel denk ik.
Er is altijd een kans dat je net toevallig deze keer je eisprong op dag 26 of later had dan heb je hem dus niet opgemerkt met je ovu testen. (dan kunje pas testen vanaf dag 40).
Nat schreef:
En als ik nu inderdaad 2X28 dagen moet wachten, kan ik dan nog in deze periode weer eisprong hebben? Of ben ik dan even 56 dagen onvruchtbaar? Kan ik dan met ovutesten weer beginnen? Wanneer kan het dan?
Je moet een vruchtbare periode krijgen dus een ovu om ongesteld te worden. Dus even ervuitgaan dat je een ronde overslaat licht je volgende ovu rond de 28 + 14 = 42 dagen. Ik zou (tenzijn je dat te duur vind) gewoon starten met de ovu testen en doorgaan tot je of een eisprong tegen komt of je ongi alsnog komt. (Er is namelijk een kans dat er al een ovu in de afgelopen (niet gemeten) dagen heeft plaats gevonden.
Nat schreef:
Ik probeer ook te denken: maak je geen zorgen, maar toch denk ik hier de hele dag over. Ik vind het vooral zonde van tijd, en echt jammer dat deze 56 dagen waarschijnlijk niks kan gebeuren en geen kans op zwangerschap. Dit was mijn 4e ronde trouwens. Ik heb al een dochtertje van bijna 3 jaar en bij haar was mijn test meteen positief (test 4 dagen na NOD).
Groetjes,
Nat
En inderdaad elke ronde die langer duurt is vervelend en vooral de onzekerheid. Een bezoekje ha als je na ruim 8 weken nog geen ongi of positieve test hebt kan geen kwaad al is het maar voor het kuurtje om je lichaam te resetten. Eerder kan ook altijd, maar ja het is afhankelijk van je ha hoe snel ze gaan helpen.
Wat je ook nog zou kunnen overwegen is een tijdje te tempen.
Succes.