roxanne schreef:ik ben roxi, 25, heb zoontje 18 maand, jaxon
ben nu in ronde 2 voor een brusje
het lijkt me zo leuk voor jax om niet alleen te zijn
...
mijn problemen zijn: we hebben geen auto, dus ik loop alles gaat me dit lukken met 2 kids
redden we het financieel..
het antwoord op beide vragen weet ik niet, maar het gevoel is zo sterk
Wij hebben ook een zoontje van 18 maanden (5 rondes voor nodig gehad π ) en zitten inmiddels alweer in ronde 9 voor een brusje...
We woonden eerst bij mijn schoonouders op een berg en hadden daarom 2 auto's (zonder auto komt mijn man nl niet op z'n werk). Sinds goed een half jaar hebben we nu een eigen appartementje onderaan een berg en uit financiΓ«le redenen dus nog maar 1 auto. Omdat wij heel landelijk wonen, valt er in het dorp niet veel te halen/te doen. Ga dus meestal 1 Γ 2x per maand met de trein naar het dichstbijzijnde stadje (voor kleine dingetjes, af en toe 'voor de lol', om er ff tussenuit te zijn π ) en ben verder afhankelijk voor de grote boodschappen van m'n man z'n vrije dagen (maakt altijd lange dagen). Ondanks bergachtig landschap, hebben we afgelopen herfst een fietskar gekocht (gelijk voor 2 kids 8-) ) en ben er super blij mee! Conditie moet nog wel een stuk beter π , maar geeft me iig een stukje van m'n vrijheid weer terug...
gepke schreef:Ik ga ook voor een tweede kindje.
ben ook wel bang voor wat komen gaat.
wel of niet zwanger kunnen raken
weer zo ziek tijdens mijn zwanggerschap
financieel hoe gaan we het doen
maar ja de wens is groot en mijn zus heeft er 4.
En zij kan het finacieel ook redden. We kijken gewoon van dag tot dag.
Mijn zus en zwager hebben er inmiddels 5 (tussen 0 en 8 jaar) 8-) en precies wat je zegt: zìj redden het - weliswaar krap, maar uiteindelijk - toch ook?!
Zij hebben wel een auto, maar die heeft m'n zwager altijd, omdat m'n zus door al die kinderen er nooit toe gekomen is haar rijbewijs te halen :roll:, dus die doet ook alles lopend of evt. met de fiets!
Maak je dus maar niet al teveel zorgen! Je zult zien dat het uiteindelijk allemaal wel 'vanzelf' goed gaat komen!
Mijn 1e zwangerschap is overigens heel soepeltjes verlopen, maar wel zonder (bekende) redenen al in week 34 geΓ«indigd (vroeggeboorte). Ons zoontje bleek bovendien ook nog een open zacht gehemelte te hebben (kon dus niet/nauwelijks zuigen), waardoor zeker het 1e half jaar heel vermoeiend en stressig is geweest met eten/drinken. Omdat er bij ons geen sprake is van erfelijkheidsfactoren, hebben we bij een volgende zwangerschap in principe weer evenveel kans op een vroeggeboorte/schisis als ieder ander (dus heel gering), maar toch... Het blijft toch af en toe door je hoofd spoken: wat als... kan ik/kunnen we dat wel nΓ²g een keer aan...
En tΓ²ch kan ik niet wachten weer zwanger te zijn! Zeker als ik zie wat een lekker ventje ons zoontje nu, met 18 maanden, is! Zo wil ik er nog wel TIEN! :mrgreen:
Hoop dat mijn verhaal een beetje helpt... π