JoLi schreef:Hoi Deveigh,
Heb al een hele poos niet meer geschreven op dit forum (ben al lid sinds 2009 toen ik zwanger was van mijn oudste (toen nog onder een andere naam)).
Allereerst nog gefeliciteerd met je zoontje! 😊
Heel herkenbaar, die kilo's. Ik woog vorig jaar februari 83 kg bij een lengte van 1.65. Altijd smoesjes, 3 zwangerschappen redelijk dicht op elkaar.. maar ineens ging de knop om. Ik wilde afvallen, en graag een beetje snel 😉 Dus ben een soort van Weigt Watchers gaan doen. Punten tellen. Ieder product heeft een bepaalde puntenwaarde en je mag een bepaald aantal punten per dag. Zo kun je zelf bepalen wat je eet, zolang je maar binnen je puntentotaal blijft.
Eind februari '14 begonnen en in augustus gestopt met een gewicht van 58 kilo. 25 kilo er af dus. Nu sinds 3 weken weer ff bezig omdat ik er graag toch nog een paar extra af wil (niet nodig maar écht, na de eerste blijdschap van je verloren kilo's ga je ineens heel kritisch zijn en zie je van alles wat je graag nog anders ziet, haha). Uiteraard gaan deze kilo's wat minder snel dan de eerste lijnperiode omdat ik nu niet heel veel vetreserves meer heb, maar he ze gaan er af en ik zit steeds lekkerder in m'n vel (letterlijk en figuurlijk ;))
Zomaar ff een successtory... het kan écht, als je er maar 100% voor wilt gaan. Inderdaad die snaaibuien waren hier ook het grootste probleem. Daarom wilde ik niet een streng dieet volgen, maar voor mezelf bewuster met eten omgaan. Ik heb 'gewoon' mijn eetpatroon veranderd en dat hou ik dus ook vol als ik stop met lijnen, waardoor ik dan geen grammetje aankom.
Succes! :)
Wat goed zeg! Dan mag je absoluut trots zijn op mezelf!
En ja! Dan denk ik je inderdaad "nou hup! die andere paar er ook nog maar af!"
Ik heb het puntenboekje waarmee ik 2 jaar geleden 20 kilo mee ben afgevallen nog steeds in de la liggen.
Heb daar toen ongeveer een jaar over gedaan.
Nu wil ik dus sowieso die zwangerschapskilo's eraf en daarna nog de 5 kilo die ik cadeau kreeg na het stoppen met de pil in november 2013. Dan zit ik weer op mijn oude en tevens streefgewicht: 80 kilo bij een lengte van 1.78.
Maar het lijkt haast wel alsof m'n lijf er ook nog niet klaar voor is.
Zo heb ik de afgelopen 2 weken heel streng op de punten gelet en gewoon helemaal niks te zien op die weegschaal. Dan zakt de motivatie je ook wel een beetje in de schoenen moet ik zeggen.
Hoop echt dat als ik weer ga werken en dan weer in mn ritme me kom dat het dan beter gaat.
Ik begin haast in net 9 maanden ontzwangeren te geloven 😉