@flipje: we worden steeds weggestuurd met "probeer het maar een half jaar", nu al een paar keer. Op zich logisch, als we beide gezond zijn. Toch wordt t soms wel erg frustrerend en gaat de leeftijd ook meespelen (ik word 32, mijn vriend 43). De arts denkt wel dat t qua slagingskans niet veel uitmaakt of je het zo doet of natuurlijk, en uiteraard zijn er ook veel lesbische stellen die het zo doen. Maar ja, dan gaat toch na een tijdje die onzekerheid spelen.
@belle: dank je wel voor je lieve woorden! wat lastig meid, het is al zo'n mazzel om zwanger te worden, maar als je je man niet zover krijgt lukt het natuurlijk helemaal nooit. Lijkt me super-moeilijk, vooral omdat ik me kan voorstellen dat het voelt alsof je er dan alleen in staat, in die kinderwens.
Voor mijn vriend is het uiteindelijk een uitkomst, want de druk is er af. We integreren het wel in het vrijen, maar de prestatiedrang is bij hem gewoon minder waardoor het makkelijker gaat.
Mijn vriend vond het in het begin ook erg lastig (en ik ook trouwens, je moet je wel even over wat drempels heen zetten), maar hij erkent wel dat hij een libido-probleem heeft, wat het makkelijker maakt. Dus heb ik het in de week gelegd, en uiteindelijk stond hij er hartstikke voor open. Misschien kun je je man op het praktische aspect er van wijzen, is hij daar gevoelig voor? Want je geeft aan dat hij het wel doet als het noodzakelijk is.. als je een kind wilt valt het wel onder noodzakelijk denk ik.
En bij ons speelde dus ook de leeftijd mee..
Je kunt alle benodigdheden gewoon online bestellen, bijvoorbeeld via
www.zelfinseminatie.nl of
www.zelfinseminatie-shop.nl.
Ben benieuwd of het lukt belle, ik hoop dat je een keer mazzel hebt maar mocht je nog ZI vragen hebben, let me know!