Liminous schreef:* Ik haak ook maar even in *
Dreamer, ik herken me erg in jou beschrijving.. Ik ben 3 maanden na het stoppen met de pil begonnen met ovulatietesten.. Ik heb gewoon iedere maand een dikke-niet-verkeerd-te-interpreteren-streep en onlangs is uit bloedonderzoeken en temperatuurcurves gebleken dat er geen eisprong is. Heb deze maand weer moeten tempen omdat de arts na wil gaan of het eenmalig was in die cyclus of dat het vaker voorkomt. Ik moet als het goed is Maandag ongesteld worden en heb al een dikke positieve ovulatietest gehad, maar FF zegt nog steeds: Ovulation day not detected..
Daarbij mag ik van de gyn niet meer uitgaan van een positieve test omdat ik door de gehele maand een te hoog LH in mijn lichaam heb en de testen dus onbetrouwbaar zijn..
ik heb het gehad na de miskraam, zo'n beetje alke week een dikke streep maar 4 maanden geen eisprong, dit is inderdaad ook uit wekelijks bloedtesten duidelijk geworden! ik ben toen inderdaad gaan temperaturen om te kijken wanneer ik wel een eisprong had. Ik had inderdaad ook een hoog LH en dan worden de testen al snel positief als het maar ietsje stijgt en dat is dan inderdaad geen piek. Wat je zou kunnen doen is testen met een lagere gevoeligheid bestellen (e-bay bijv) dan moet je echt een piek hebben wil hij positief uitslaan. Ik heb 40 gebruikt en ben er heel tevreden over.....zo kon ik toch de ovu voorspellen.
Nu is mijn lichaam weer op orde, maar ik heb onlangs een operatie gehad onder narcose en ik had netjes na 14 dagen een piek, maar geen eisprong temp steeg 2 dagen later een dag en daalde weer..... op dag 18 weer een LH piek en op dag 20 de eisprong.
Dit blijkt best regelmatig voor te komen, daarom raad men aan om na de vermoedelijke ovulatie nog even door te gaan met vrijen voor een baby tot ovulatie bevestigd is (3 dagen aanhoudende hogere temp)