isa schreef:jeetje fijn idd dat het zo'n mooi weer was, hier niet jammer genoeg, ik had mn meisje een jasje aangedaan en dekentje over, dus hier was het wel anders 😂
maar hopenlijk morgen en overmorgen beter, want vrijdag ben ik jarig en dan hoop ik lekker buiten te kunnen zitten..
vraagje"wat is rhesus? en waarom moesten jullie dat?
nou, mn vriend zn nicht word morgen ingeleid, hoge bloeddruk enz, ben benieuwd, ze heeft al 2 jongetjes, dus een meisje zou wel leuk zijn voor d'r 😉
liefs
Rhesus heeft met je bloedgroep te maken, mijn bloedgroep is O-negatief; als je dus een negatieve bloedgroep hebt (16% van de mensen heeft dat) en je partner is positief dan kan je babietje ook positief zijn, wanneer dit het geval is kan je lichaam (negatief) antistoffen aanmaken tegen de positieve bloedgroep van je baby. Dit kan bij de 1e meestal nog geen kwaad omdat het negatieve bloed nog niet in aanraking is geweest met het positieve, maar bij de bevalling wel dus krijg je met 30 wkn en na de bevalling een prik tegen het aanmaken van antistoffen. Wanneer je dit niet krijgt kunnen die antistoffen zich verweren tegen positief bloed (evt. 2e kindje). Heel verhaal, maar hoop dat je het snapt..
Liefs Ezzie