miek4 schreef:een inwendige echo is niet gevaarlijk voor een eventuele zwangerschap, hoe ver je ook bent, dat is niet mogelijk hoor!!
Ik moest afgelopen week voor nacontrole na curretage, ik was ook al ongi geworden in die week. De dokter vond het niet nodig om nogmaals inwendig onderzoek te doen. Ik mag terug komen als ik opnieuw zwanger ben, hij vertelde me dat ik dan bij 6 a 7 weken kan komen voor een echo, omdat ze dan iets kunnen zien als ze het inwendig doen.
ik vond trouwens de inwendige echo reuze meevallen hoor!! Vond het niet pijnlijk, de schaamte vond ik wel vervelend de eerste keer. Met de eendebek is wel gevoeliger, maar persoonlijk vindt ik dat wel te doen. Ik heb een ander onderzoek gehad toen ik een bloeding had, dat was niet prettig, maar dat doen ze normaliter niet!!!
Ontspannen op zo'n moment is belangrijk, let op je ademhaling!!
Nee je hebt ook gelijk, zo is het ook, maar ja mijn eigen onzekerheid he...vragen vragen vragen in mijn hoofd, die soms nergens op slaan....relax idd!!!
Maar de inwendige echo vond ik ook niet erg, 1e keer was goede ervaring, vrouwelijke gyn...dan maken de volgende keren niet meer uit....Dus misschien hoef ik geen eens meer de inwendige echo...dat zou fijn zijn....we will see!!!