Goedemorgen,
@Mila: ja de zin ze liggen er om te groeien was idd alleen voor de eerste week want:
Bij fleur treden er idd complicatues op. Ze heeft een open dictus
http://www.medischwebboek.nl/open-ductus-botalli/Ze heeft hier nu al 2x een behandeling met ibuprufem voor gehad. Hier zit een stofje in dat het weer dicht moet gaan
Alleen bij fleur is ie groot. Ze begint met de dag meer in te leveren en sinds vannacht moet ze ook af en toe extra zuurstof toe gedient krijgen, pomdat ze haar eigen zuurstof niet meer voldoende rondgepompt krijgt. Ze heeft net als Sem een dikke buis in haar neusje om het eerste gedeelte van de longen open te houden. je moet het zien als een ballon, daar is het ook moeilijker om het eerste stuk opgeblazen te krijgen. Maar voor de rest ademde ze zelf. Maar sinds vannacht wordt ze dus nog meer geholpen.
Hebben vanmiddag een gesprek bij de kinderarts en dan horen we wat ze nu verder van plan zijn. Of nog een nieuwe ibu keur of overgaan op opereren. Ik zelf kies dan denk ik toch voor opereren. Ze heeft nu in een paar dagen zoveel in moeten leveren. En idd ze heeft ook al antibiotica gehad omdat ze dachten dat ze een infectie ging krijgen.
Dus heb op dit moment weer een hoop zorgen om fleur
Met sem gaat het heel goed. Bij hem gaan ze nu proberen met 1.5 uur per dag die dikke buis weg te laten en kijken hoe hij hier op reageert. Ze doen dat ding met verzorgen al uit en dan kan hij het al 20 min. Ze gaan het dus vanaf nu opbouwen en kijken hoe het gaat. Het kan zijn dat over een aantal dagen die buis weer volledig terug moet omdat het toch te veel gevraagd is.
De voetjes van Fleur staan ook scheef. De verpleegsters denken dat het geen klompvoet is omdat ze de voetjes kunnen bewegen en als fleur zich uitrekyt dan gaat ie wel op de goede stadn staan. En een klompvoet kun je niet bewegen. Ze zeggen dat het lijkt dat ze te weinig ruimte gehad heeft. Ja, ik had te weinig vruchtwater. Maar er moet nog een orthopeet naar kijken, maar eerst de rest zorgen dat goed gaat.