Wat een mooie foto's.
Wij hebben het kaartje (prinses/ridder) via internet besteld (
www.lilalein.nl). Je krijgt op pdf een proefdruk zodat je nog wat kan verbeteren en 2 dagen later heb je ze in huis. De adressen had ik vooraf al op stickers geprint, postzegels kan je ook al in huis halen. Je moet alle kaartjes zelf vouwen en in elkaar zetten dus ik zou geen strikjes of zo nemen. Verder moet je je trouwboekje niet vergeten bij de aangiftes als je getrouwd bent, dus die kan je ook al zoeken en in de tas stoppen.
Wij hebben meerdere kraamborrels gehouden met begin en eindtijd (collega's, familie van moeders kant, van vaders kant, voetbal, vriendinnen). Mijn moeder/vader/zusje verzorgde de koffie, thee en beschuit,cake. Zo konden zij ook met elkaar praten en hoefde ik maar 1x per dag mijn verhaal te doen. Directe familie en vrienden hebben we 1x per dag al eerder laten komen. Zeg maar de Daggasten van de bruiloft die konden ook naar zh of eerder komen.
Iedereen die op bezoek kwam plande ik zo in de agenda zodat ze mij konden helpen met een voeding als manlief werken was, daarna waren ze zo lief om nog in het huishouden iets te doen. Iedereen wil je tenslotte wel helpen en weet dat je me bent. Manlief heeft en doet nu nog superveel in het huishouden (poetsen, boodschappen, koken, voor kids zorgen), wat een schat. Je moet idd wel tevreden zijn dat het gebeurd maar dat het op een andere manier is dan dat jij zelf zou doen. Leg je erbij neer dat de vouw van de theedoek anders is en probeer van je rust te genieten dat je het niet zelf hoeft te doen. Na een paar maanden als je meer rust en energie hebt kan het weer op je eigen manier of doe je het zelf op die manier. Succes verzekerd.
Ik heb de kids ook wel eens een nacht of dag weg gebracht naar opa/oma om zelf bij te slapen of te shoppen. Zij vinden het ook leuk om de kids even voor zichzelf te hebben. Ik werk nu 3 dagen en dan heb ik dus een papadag, een oma dag en een schoonoma dag. Voordat ik naar huis ga, kan ik nog even boodschappen doen of naar tandarts of zo. We blijven ook meestal bij de oma's eten zodat we dat zelf die dag niet hoeven te doen.
We hadden trouwens 1 huilbaby die dus veel aandacht vraagt. Deze had ik dan vaak overdag in een draagzak zodat ik toch 2 handen vrij had om iets te doen of de ander te pakken. Inbakeren helpt ook.