sylvia22 schreef:vraagje aan jullie.. ik moet doorwerken tot 34 weken, dan heb ik verlof, maar weet zeker dat ik dat niet ga redden..
hoe hebben jullie dat gedaan??
wanneer zijn jullie thuis komen te zitten/ minder gaan werken??? via welke weg gaat dat? moet de gyn. een brief uitschrijven of geef je het zelf aan? en wat geef je aan dan?
ben ook wel een beetje bang dat de kinderen eerder komen dan 34 weken en ik gewoon geen rust heb gehad voor die tijd, wanneer raden jullie aan om alles klaar te hebben: babykleertjes gewassen, geboortekaartjes uitgezocht enz..?
Ik heb dus geen verlof gehad!
Heb tot 28 weken fulltime gewerkt, toen werd het me echt te zwaar, moet veel lopen voor mijn werk en het was erg druk. Dus ik had het al heel lang volgehouden. Toen ik aan mijn werkgever aangad dat ik fulltime niet meer redde, vondne ze dat ik vakantieuren moest opnemen, dat heb ik niet gedana, heb de gynaecoloog gebeld en die zei dat ik 50% de ziektewet moest ingaan. Vele gezeur gekregen van mijn baas, die vond dat gynaecoloog niet kon bepalen en was het e rniet mee eens, maar heb me toch 50 % ziektewet. Met 32 weken ben ik helemaal de ziektewet ingegaan, ook door gezuer van mijn baas en wat denk je toen waren na 2 dagen mijn vliezen gebroken,heb dus helemala geen verlof gehad.
Vind het zo en zo oneerlijk met ene tweeling, je hebt 2 kindjes, maar krijgt gene extra verlof, vind eigenlijk dat ze van tevoren en na de bevalling bij ene tweeling meer verlof moeten geven.
Vooral als ze te vroeg geboren zijn, en je moet telkens na ziekenhuis en daarna als ze thuis komen, zit je veel langer met meerdere voedingen, als bij een normala kindje en je hebt er ook nog eens 2.
Dus vind het verlof echt slecht geregeld, maar ja niks aan te doen.
Nu heb ik ook vanaf juli t.m dec 1 dag in de week ouderschapsverlof opgenomen, (hoef nog maar 2 dagen per week te werken), vond baas ook niet leuk, ook gezeur gehad.
Maar nu denk ik eindleijk eeens aan mezelf en aan d ekindjes. wil van ze genieten, het gaat allemaal al zo snel.
meer werken kan straks ook nog, als ze naar school gaan.