jannie schreef:Lowiena, over de hoogte van je bed: mijn kraamzorgorganisatie, de Waarden (een grote organisatie heb ik begrepen) schrijft voor dat het bed 80 cm hoog moet zijn, gemeten vanaf de bovenkant van het matras tot aan de vloer.
Dat moet niet alleen zo zijn als je thuis bevalt, maar ook als je in het ziekenhuis bevalt: het gaat erom dat de kraamverzorgende geen last krijgt van haar rug.
Heel terecht natuurlijk, alleen hebben wij een bed dat niet zo makkelijk op pootjes kan.. Wij weten ook nog niet hoe we dat gaan doen. En jij dus ook nog niet!
Gister op de zwangerschapsgym hadden we het er toevallig ook over, en daar zei iemand dat zij van tevoren al tegen de kraamverzorgende hadden gezegd dat het niet nodig was dat zij elke dag het bed verschoonde: het verschonen van het bed zou haar man doen. Daarna had dat meisje ermee ingestemd dat het bed niet omhoog hoefde.
Een andere tip die ik ook hoorde, was dat weer iemand anders bovenop hun eigen bed een extra matras had gelegd. Daardoor was het bed ook al hoog genoeg en hoefden er geen klossen onder.
Finaly, ben benieuwd wat jij hier nog over kunt zeggen!
Klinkt interesant, maar ik dacht dat het bed ook voor de vk omhoog moest en ik denk dat mijn man liever heeft dat mocht ik thuis bevallen de eerste bed verschoning wel door de kraamhulp gedaan wordt. En hoe zit het als je door complicaties nu eens ook verzorgd moet worden in bed, dan staat dat bed ook te laag.
Maar bij welke regio werk jij bij de waarden als ik het vragen mag, die zit hier namelijk ook in de buurt.
Wij hebben hoek poten in een L vorm, dus de standaard uitleen poten werken hier niet. Mijn man dacht eerst aan bierkratjes maar hij gaat zelf iets bouwen van houtendakbalken die we nog hebben liggen. (over na het plaatsen dakkapel). Maar ja 70 cm had ik nog wel gered, maar 80 dan kom ik echt me bed niet in. De tafel hier is 78 cm en daar kan ik zo niet op komen. En een opstapje wordt erg verveldend, aangezien de deur precies langs het bed aan mijn kant opdraait. En mijn man krijgt het al helemaal zwaar hij slaapt aan de schuine dak kant. Dus hij moet straks via het voeteneinde het bed uit, terwijl hij nu nog net uit bed kan stappen zonder zijn hoofd te stoten.
Tja en dan de vraag wanneer moet die klossen eronder, vanaf de 36e week gok ik, want dan kun je toch thuis bevallen? Nou dan is het dus hooguit voor 7 weken pffff. Nou ja ik kijk gewoon hoe hoog we het bed veilig met klossen kunnen krijgen en dan hoop ik maar dat mijn kraamverzorgster niet zo lang is 😉 .
Behalve de kleine (en mij) verzorgen en de beddeverschonen, en eventuele visite van beschuit en thee voorzien, wat doet ze zowel nog meer. Ja nu praat ik eigenlijk over zij, maar zijn er ook kraamverzorgers?
Nu ja de badkamer mag ze niet doen, dat is mijn man z'n trots en die krijgt een hartverzakking als ze de verkeerde middelen zou gebruiken of iets zou beschadigen.
Groetjes