Destiny83 schreef:Nou Janneke, wat een gedoe zeg! Echt vervelend voor je. Er is vast wel iemand, arbo-arts of verloskundige, die je hierbij kan helpen. Op deze manier is het moeilijk om van je zwangerschap te genieten. Maar kop op, het komt allemaal wel weer goed en voor je het weet heb je je prachtige meisje in je armen en dan is al dit gezeur gauw vergeten.
Hier ook niet een al te best nachtje. Gister zei ik nog vol trots dat onze baby al weken links ligt. Nou, blijkbaar heeft hij dat doorgekregen ofzo, want vannacht besloot ie te draaien! :shock: En toen lag ie ineens met z'n ruggetje rechts. En hij maar woelen en doen om lekker te liggen. Dat was op zich wel schattig, maar hij kon geen fijne houding vinden en hield mij dus lekker wakker. Na 1,5 uur ben ik maar uit bed gegaan en heb ik opgenomen dingen gekeken. 3 uur na het eerste getrappel heb ik weer geprobeerd de slaap te vatten en dat ging redelijk. Alleen maakte hij me na 1,5 uur weer wakker. Toen bedacht ie dat ie tóch met z'n ruggetje links wilde liggen, maar eer dat dat zo ver was... :? Wat een heerlijk eigenwijs ventje toch, nu al!
Gelukkig ben ik vrij vandaag. Morgen nog een dagje werken, vrijdag een halve dag en dan lekker met verlof. Straks ga ik nog even lekker shoppen hierzo. 😂
En teveel kaneel in ontbijtkoek... Pfff, je wordt bijna bang van alle dingen die je niet mag.
Ik heb er het volgende over gevonden:
Kaneel bevat coumarine: een stof die onder meer wordt gebruikt in anti-stollingsmiddelen. Gelukkig kan men via eten vrijwel onmogelijk teveel van deze stof binnenkrijgen dat de ongeboren baby er schade van ondervindt. Wanneer u het gebruik van kaneel beperkt tot gemiddeld twee milligram coumarine per dag, zal dit dan ook geen nadelige effecten hebben.
2 milligram coumarine komt neer op ongeveer:
1 stroopwafel
2 plakken ontbijtkoek
5 speculaasjes
2-3 stukken gevuld speculaas
½ punt appeltaart
½ appelkoek
½ appelflap
Dus gelukkig valt het allemaal wel mee. Ik blijf gewoon ontbijtkoek eten! Anders zit ik straks weer met aambeien... :shock:
Jamilah, die Floradix pilletjes worden veel minder snel opgenomen dan het drankje. Dus het duurt veel langer voor je daar effect van hebt. Ik begrijp natuurlijk wel dat je liever daarvoor kiest ivm de misselijkheid.
Waar mahjongen jullie dames? Ik wil meedoen!
Kaneel is te overzien niet meer dan 2 plakken eten dus 😉
Hoezo worden die pilletjes minder snel opgenomen,
staat niks over in de bijsluiter en volgens de drogist was het hetzelfde als het drankje,
met hetzelfde effect.