Suus-wil-mama-worden... schreef:Ach Eva,
Als je eitje innesteld op de dag van de liefde is het toch ook speciaal?!
Even een vraagje aan jou Hoop....
Jij hebt me in een ander topic (weet even niet welke) al eerder goed advies gegeven, vandaar.
Mijn vraag is;
Als je 2 positieve ovulatietesten hebt gehad (je LH-piek dus), kun je er dan 100% van verzekerd zijn dat je ei binnen 24 tot 48 uur springt? Of kan het evengoed zijn dat er geen eisprong plaatsvind?
Ik bedoel.... kan je ook een LH-piek (gehad) hebben zonder vervolgens een eisprong te krijgen?
Of heeft de LH-piek onherroepelijk een eisprong tot gevolg?
Ben namelijk minstens 48 uur verder en heb nog helemaal NIETS gevoeld en heb ook nog geen temperatuurverhoging...
Jij lijkt er behoorlijk wat vanaf te weten, daarom wend ik me tot jou :oops:
Verder al tekenen van een geslaagde bevruchting bij jou?
Hoop dat je mij kunt helpen.
Liefs
Hai,
Nou... dat valt ook wel weer mee hoor... heb m'n beroep mee, dat wel.
In principe kun je er van uit gaan dat na een goede lh piek de eisprong volgt, maar het kan inderdaad ook zijn dat er geen ei vrijkomt, als je dit zeker wilt weten zou je een week na de ovulatie bloed moeten prikken (progesteron) of via de gyn in de gaten houden mbv inwendige echo.
Als het progesteron gehalte flink stijgt is dit een teken dat er een goede ovulatie is geweest en dat het lichaam in gereedheid wordt gebracht voor innesteling. Een hoog progesteron is geen garantie voor goede en blijvende zwangerschap.
Dat je niets voelt hoeft niks te betekenen hoor...ik voel m'n eisprong ook niet, heb wel (nu met de clomid) als ik positief test drukken gevoel, soms wat pijnlijk zelfs onderin m'n buik, vaak links op 'eierstok niveau'
Je lichaam kan het dan een aantal dagen nogmaals proberen, maar vaak is er dan ook sprake van onregelmatige menstruatie.
Hopelijk heb je er weer wat aan, groetjes Hoop