Sann schreef:Hallo,
Ik ben op dit moment 21 jaar, en heb redelijk wat overgewicht. Nu weet ik dat het ongezond is om zwanger te worden met overgewicht, verschilt natuurlijk per persoon en per overgewicht. Ik vraag me af of hier nog meer mensen mee zitten en hoe zij dit aanpakken of hebben aangepakt :oops: Zelf heb ik ervoor gekozen eerst in een gezonde BMI te zitten voordat ik begin aan een zwangerschap alhoewel ik het erg moeilijk vind om af te vallen..
Hoi,
ik heb flink overgewicht en ben pas geleden bij de gyn geweest om even vanalles door te spreken, ik heb vorige maand namelijk voor de 2e keer een miskraam gehad. Ik maakte me zorgen omdat ik dacht dat het aan m'n gewicht zou liggen, waarop ze echt direct zei dat een miskraam niets te maken heeft met het wel of niet goed gaan van een zwangerschap! Dit heeft me wel gerustgesteld. Ik heb aan haar gevraagd hoe het dan komt dat het wel heel veel gezegd wordt: dik zijn en zwanger worden heeft toch een beetje een naam. Ze zei dat je inderdaad tijdens een zwangerschap meer kans hebt op zwangerschaps suiker enzo, maar VOORDAT je zwanger wordt is het enige punt dat door overgewicht vaak de cyclus ontregeld is waardoor het moelijker te bepalen is wanneer je vruchtbare dagen zijn. En dat was dan ook het ENIGE volgens haar!
Dus om zwanger te worden staat het overgewicht gelukkig niet zo heel veel in de weg. Nou, ik was helemaal blij... ik maakte me al vreselijk zorgen dat de miskramen door mijn overgewicht kwam. Ik heb al een tijdje niet meer op de weegschaal gestaan, maar ik denk dat ik zo'n 115 kilo zou wegen nu... (ahum...)