kaka888 schreef:@ Mevrouw Bril Wij zijn ook begonnen met IUI maar het sperma van mijn man was te slecht na wassing bleef er niet genoeg bewegelijke zaadcellen over...Het moet min. 1 miljoen zijn bij hem was het 1x 800000 en 1x 600000 dus niet genoeg...Nu zitten we midden in IVF. Heel veel succes verder! Hoop dat het wel genoeg is voor IUI!
Dank je wel voor je informatie. Wat fijn is dit forum toch. Ik vraag iemand iets en ik krijg gelijk van alle kanten antwoord. Dat fleurt me weer een beetje op!
Ik ben bang dat ons zaad er ongeveer hetzelfde uitziet als jullie zaad, maar ik ben erg blij om te horen dat je IVF krijgt. Ik ben erg bang dat er alleen ICSI overblijft voor ons en dat zie ik op het moment niet zitten. Ik heb daar namelijk echt een vervelend gevoel bij. Het is echt een gevoelskwestie waarom ik daar op het moment 'nee' tegen zeg. Ik wil uiteraard niemand aanvallen op zijn keuze voor ICSI, maar mijn keuze is het op het moment niet.
Liminous schreef:Mevrouw Bril, mn vriend heeft afgerond zo'n 3.5 miljoen zaadjes.. Maar vandaag heeft hij weer in moeten leveren en daar krijgen we Dinsdag de uitslag van.
Hoe zit t bij jou vriend/man?
Hoop ook voor jullie dat jullie eerst IUI mogen proberen!
De uitslag van het vorige onderzoek was als volgt:
ejaculaat 1,8 ml
Motiliteit: Klasse A 0% / Klasse B 2% / Klasse C 7% / Klasse D 91%
Vitaliteit: 56%
totaal aantal cellen in ejaculaat 8 miljoen
kernhoudende cellen <1 miljoen per ml.
VCM <1
Morfologie: normaal 2% / licht afwijkend 5%
Wij hebben dus flink wat minder goed zaad dan jullie hebben. Tot nu toe heeft nog geen een arts bovenstaande goed aan ons uitgelegd, maar een VCM van kleiner dan 1 is volgens mij helemaal niet goed, omdat dat betekend dat er dan minder dan 1 miljoen cellen zijn.
Ik wil je wel heel erg bedanken voor het delen van je informatie.
Veel succes dinsdag bij de uitslag. Hopelijk krijgen jullie dan een minstens zou goede uitslag als vorige keer. Dat is waar ik ook op hoop, dat het gewoon een slecht staal is geweest en dat de volgende keer de uitslag weer beter is. Mijn man moet maandag inleveren en dan krijgen we pas 21 juli uitslag.
Roosie schreef:@Hey mevrouw bril, volgens mij ken ik jou van het persona topic!
Helaas moet ik jou ook hier tegenkomen, wel gezellig hoor dat je meekletst, alleen jammer dat jullie IUI of andere behandeling nodig hebben om zwanger te worden. Ik hoop dat je met IUI mag starten!
Inderdaad Roosie, dat klopt ik ben begonnen in het Persona-topic. Ik vind het ook erg jammer dat ik hier mee kom kletsen, ik had het ook veel liever anders gezien, maar ja daar kun jij ook volop over mee praten. Ik hoop ook heel erg op IUI, maar ik vrees dat dat vergeefse hoop is.
Ik had je altijd nog een PB-tje willen sturen over je info die je zo uitgebreid over je acupunctuur schreef. Op het moment dat jij daar begon was ik ook op zoek naar een acupuncturist en mede door jouw enthousiaste verhalen, ben ik bij dezelfde acupuncturiste als jij terecht gekomen. Dat was zeker geen verkeerde keuze. Dus bij deze, een beetje laat, maar zeker niet minder gemeend: heel erg bedankt! En uiteraard heel veel succes in het volgende traject waar je nu mee gaat beginnen!