Dag dames!!!
Allemaal fijn weekend gehad? Hier 2 avonden gewerkt. Zaterdag was het wel heel veel informatie, had het idee dat ik een stagiaire was... Op zich wel weer fijn om er te zijn, maar aan de andere kant; ik wist niet hoe snel ik thuis moest zijn! Vooral ook omdat het eigenlijk de 1e keer was dat Tonie heel de avond alleen was met ons Britt. Heel in het begin toen ik in het zkh lag, maar das al zo lang geleden! Maar het ging goed, madame had wel flink moeten huilen om in slaap te komen, maar dat doet ze bij mij ook. Wellicht dat ze iets eerder getroost is, maar oké... ik ben de mama hé 😉
Gisteren was het wel heel vermoeiend, er waren meer bewoners thuis die flink wat zorg nodig hebben en een aantal die heel wat begeleiding dienen te krijgen. Sommige slurpte mijn energie op door alles te vertellen wat ze afgelopen maanden allemaal wel niet mee gemaakt hadden... ben weer helemaal op de hoogte van alle nieuwtjes binnen Volendam en het hele Frans Bauer-wereldje, K3 uiteen... hahahaaaa waarom houdt er nou niet 1 verstandelijk gehandicapte ook gewoon van Bruce Springsteen, U2, Pearl Jam of Live???
Al en met dus wel een vermoeiend weekend, gisteren aldaar ook even een half uurtje plat gegaan. Gelukkig kan dit want we hebben een leiding kamer waar een bed staat.
En wat heerlijk hé, dat het goeie weer begint... kunnen gaan wandelen dames!!! Blaren op de voeten zullen we ons lopen! Maar heerlijk ja, lekker erop uit, denk dat ik vanmiddag de bossen in ga. Heb me toentertijd een goeie degelijke wandelwagen gekocht met flinke grote wielen zodat ik me goed kan bewegen met ons Britt op zandpaden en akkers.
Van de week heb ik een hoop boeken opgevraagd, voor in de zomer op vakantie te gaan, dnek dat het roompot in Duitsland wordt. Tonie ziet het niet zo zitten om ver weg te gaan, hij is sowieso al geen vakantieganger. Maar dat komt natuurlijk omdat ie al zo veel van huis is door zijn werk. Maar dus dan maar lekker burgelijk naar een huisje op een park! We gaan pas in September, de zomer werken we beide door. Ik denk dat ik tussendoor wel nog een weekje pak en mijn voorjaarsvakantie neem ik in Juni, dus dan trekt dat ook allemaal niet zo lang hé!
En jij Jannie, jij hebt er al ff lekker van geprofiteerd, je hebt groot gelijk. Heerlijk! Fijn zo even met z'n 3-en hé, verder niemand waar je rekening mee hoeft te houden.
Ik merk dat doordat ik weer ga werken, ik weer in een heel ander wereldje ben gekomen. Raar dat alles dan zo door gaat terwijl wij in zo een klein wereldje waren... Moet er wel echt aan wennen dat het niet alleen Britt is die me nodig heeft. Op het werk werd ik namelijk van alle kanten geclaimd en of ik hier wel aan had gedacht en daar??? Ouders die meteen weer op de stoep stonden... en al wat ik dacht was; "Mens... maak je niet zo druk, er is toch veel meer in het leven dat wat zitten te klagen!!!" :twisted:
Ons Britt is inmiddels in slaap gevallen zonder al te veel te huilen, ze kan dan toch wel zo mopperen voordat ze daadwerkelijk de klepjes dicht doet. Vanmorgen was ze er om 8.15u. Dus de klok verzetten heeft haar (en vooral mij) goed gedaan. Ben benieuwd hoe lang ze het deze keer vol houdt. Hoe hebben jullie kids gereageert op de klok?
Wel balen ja, Wishu, dat Fabienne nu 's nachts weer vaker komt. Merk zelf dat het me zo goed doet, om aan één stuk door te kunnen slapen! Maar idd wel fijn dat ze 's avonds haar rust neemt. Ik weet trouwens dat ik Britt op advies van CB eerder de fles moest geven, zodat ze de nacht langer door kon trekken. Omdat ze dan niet in haar diepste slaap kon komen. Maar Fabienne wordt vanzelf wakker, dus ik denk dat dat verhaal niet voor haar op gaat. Ons Britt moet ik nl. altijd wakker maken voor de laatste fles.
Haha Laura, die Rosa van jou... pittige tante dus! Ik herken het wel dat temperament!
Heb je trouwens gezien... bij Lief hebben ze ook shirtjes met Rosa erop, kei leuk! Die zag ik laatst hangen. Hier in de stad in de buurt hebben ze sinds kort zo een winkel geopend... slecht!!!! Donderdag ga ik met schoonmoeder stadten... Ons Britt gaat mee. Heb er zin in en ga zeker even binnen bij die winkel.
Ow en trouwens... ons Britt hefet zich goed gedragen tijdens de laatste massageles.. handdoek was wél nat maar de drollen heeft ze achterwege gelaten 😃
Jannie, heb je de nieuwe fles al binnen voor jullie Joep (blijf het toch zo een leuke naam vinden, lekker stoer!!!). Ben benieuwd of dat hij die liever wil hebben. Maarre.. jouw vrined, heeft ie dan papa-dag op de dagen dat jij straks weer aan het werk bent? Wanneer moet je overigens weer beginnen en zit je er tegenaan te hikken of ga je met frisse moed weer beginnen?
Rijstebloem mag idd pas vanaf 4 mnd Laura, maar ons Britt is al zo groot en zwaar dat ze het wel kan en mag verdragen. Vrijdag moet ik naar het buro, ben benieuwd wat zij er verder van zeggen (Heb het wel in overleg gegeven.. maar zij zeiden 2-3 theelepels en ik heb nu steeds 1 schepje gegeven). Zolang ze het prima vind, geef ik nog geen fruithapje. Hier adviseren ze pas vanaf 6 mnd om te geven. Wat zeggen ze bij jullie?
Maar lijkt me wel komisch om ons Britt met zo een lekker ondergeknoeid koppie te zien!
Nou, ik ga hier eens even de ramen lappen, das hard nodig. Die zien me er toch uit. Weken geleden hebben kindjes buiten gespeeld en de bal staat nog op de raam. Hoog tijd dus en het is mooi weer, Britt ligt nog lekker te slapen, dus een ideaal moment.
Meiden, geniet van de zon en tot snel, Liefs Sacha