dat rare tekentje.. µg , dat staat achter de 140..
wat betekend dat dan?
is dat voldoende foliumzuur of nog te weinig of teveel?
twijfelaartje-35Oud lidBerichten: 78Lid sinds: 1 januari 2005
hoop1970 schreef:nu haal je 2 dingen door elkaar mg=mili gram mcg=micro gram
0,4/0,5 mg of 400/500mcg is hetzelfde
Shanna38 schreef:Hee twijfelaartje goed hoor, fijn dat je de beslissing hebt genomen. Succes met het zwanger worden, het gaat allemaal goed komen 😊 .
Die 140 is in ieder geval niet te veel, maar ik weet niet of het te weinig is, bij mij staat er 400 mcg op het potje foliumzuur. Ik heb ook multivitaminen althans mij vriend gebruikt die en ik af en toe en daar 100 mcg op. Ik denk haast dat het te weinig is, kijk ook nog eens naar het berichtje van Jelske, volgens mij is 400 toch wel de richtlijn. De potjes Foliumzuur zijn speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden en dat heb je bij de andere natuurlijk niet.
Groeten van Shanna
hoop1970 schreef:
enneh Pixie...jij zit dan aan de magere kant hoor... mag meer zijn qua foliumzuur
Perla schreef:Oh en inge....het is je al bekend, maar om het nog maar even te benadrukken. Er zijn hier een heleboel schouders om op te huilen en netzoveel handen om je op te vangen. 😉 Perla
twijfelaartje-35 schreef:
mocht ik vandaag of morgen wel ongesteld worden en dan eind oktober of begin november weer dan stoppen we dan met 'de rubbertjes' en gaan we ervoor.
twijfelaartje-35 schreef:
@hoop1970: dit is de eerste echte ongi sinds 9 jaar gezien ik 9 jaar de pil doorgeslikt heb en nooit geen stopweken heb gehad en het is de eerste ongi sinds mijn pilstop.
het ligt eraan of deze goed doorzet voor ik besluit te stoppen met de rubbertjes/
als het goed doorzet dan stop ik en gaan we ervoor en anders wacht ik nog een maandje.
Roosie schreef:@Inge jemig wat spannend!!!! pfffffff een week overtijd en je weet nog niets!!! Ik zou ook overleggen met de gyn die weet er toch ook meer vanaf dan de huisarts lijkt me en je bent daar al onder behandeling.
Liefs Roosie
sterretje37 schreef:@Shanna38: Nee, volgende week dinsdag om 16:00 uur mag ik gaan liggen.
Dit onderzoek vindt plaats tussen de 9de en 13de dag van je cyclus.
Ze willen wel graag dat je iemand meeneemt omdat het wel pijnlijk schijnt te zijn en het kan zijn dat je je daarna misschien niet helemaal OK voelt.
Ik heb al pijnstillers thuis liggen die ze me had voorgeschreven (Arthrotec 75 mg), 1 moet ik de avond ervoor innemen, nog een 'n uurtje voor het onderzoek en de 3de kan ik eventueel nog na het onderzoek innemen (na zoveel uur dan).
Zie er wel een beetje tegenop maar daarna weet ik wel of alles goed is. En dat is natuurlijk wel belangrijk om te weten.
Gr. Inge