Wat balen dat er bij jullie niets te zien was zeg... Zeker een behoorlijke tegenvaller! Zijn jullie nu dan op een andere manier bezig?? En hoe lang zijn jullie al bezig? Sorry voor al de vragen...
Vragen mag altijd! Een tegenvaller is het zeker... We hebben net de 2e IUI-poging achter de rug. Maar waarschijnlijk zijn het aantal zaadjes te weinig om met IUI kans te hebben. Dan wordt het gauw IVF of ICSI. Daar zie ik erg tegenop, maar ik begin wel steeds meer in te zien dat dat onze kansen vergroot. Hierna nog 1 IUI-ronde en dan met de gyn overleggen wat we gaan doen.
We waren trouwens nog geen jaar bezig toen mijn man z'n zaad liet testen. Ik dacht we zijn jong, ik heb een regelmatige cyclus, ik voel duidelijk m'n eisprong (wat ovu testen bevestigden), dus het zou in 3 - 4 maanden moeten lukken. Bij 9 maanden ofzo dachten we, waarom wachten tot een jaar voorbij is terwijl er duidelijk iets mis zou moeten zijn...??
Goh da's kl*te Eef! Mijn vriend is ook bang dat er wat mis is met zijn soldaatjes, hoewel we nog niet eens begonnen zijn. Is er iets aan te doen?
Als het zaad niet goed is valt er heel weinig aan te doen helaas. Behalve hopen dat het vanzelf beter wordt (het is en blijft een momentopname). Gek, ik dacht altijd dat als er iets mis is bij de vrouw, het héél moeilijk zou zijn om zwanger te worden en dat als het zaad van de man niet zo goed was er vast wel een pilletje voor was... De werkelijkheid is omgekeerd; bij de vrouw kun je heel veel doen, bij de man niets!
Maar waarom denkt je vriend dat, Aphrodite?