wendyl schreef:Chocola, ik bedoel dat ik vind dat er soms te moeilijk over wordt gedaan of dat mensen te snel een ander beoordelen.
Als ik een zwangere vrouw zie die ik rookt, denk ik ook als eerst: wat slecht!
Maar aan de andere kant, je weet niet waarom iemand rookt (wat ik net al vertelde over mijn ex-collega bijvoorbeeld) en vroegahh 😉 reageerden mensen er ook anders op. Of eigenlijk niet...
En ik vind ook dat ieder dat voor zich moet beslissen, maar ik vind niet dat iemand hier al moet beginnen over niet-roken tijdens de zwangerschap en er schuldgevoelens enzo bij moet halen.
Bedoel dit niet lullig, maar ik vind het niet terecht om zulke dingen als argument te gebruiken voor zwangere vrouwen (in spe)...
Tja, dat was bij mij toen echt weer een reden om te roken. Voelde me zo kut! Toen ik de vk praktijk uitliep, stak ik er al 1 op! :?
Beoordelen gaat vanzelf, dat is menselijk. 😉
Vroegah werd je ook beoordeeld in je zwangerschap, maar dan op andere dingen....
Ik ben het ook met Roosje eens, als je bewust voor kinderen gaat - zorg dan dat je jezelf goed voorbereid.
Persoonlijk heb ik ook iemand meegemaakt die zei dat ze beter door kon roken dan stoppen met stess. Sorry, maar ik geloof er weinig van. Die persoon kon altijd alles zó mooi vertellen....ook op der werk kon ze het mooi verdraaien.
Ik heb het ook eens aan een dokter gevraagd en die zei dat enkele :!: mensen idd beter niet kunnen stoppen ivm stress, maar niet van stress veroorzaakt door het stoppen met roken. Stress veroorzaakt door andere dingen uit het leven. 😉
Ookal ben ik er op tegen, ik zal een moeder in spe daar echt niet op aanspreken hoor...ze zullen het zelf best al wel weten dat het niet slim is om door te blijven roken 😉