Oja meike gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk!
ik ben 23mei2008 getrouwd!
snippieOud lidBerichten: 16.190Lid sinds: 1 januari 2005
anne* schreef:gelukkig dat je je weer goed voelt
en lekker vakantie
hoelang heb je vakantie?
met mij gaat het ook goed kan niet wachten om te beginnen met ivf
maar eerst gezellig de feestdagen en dan lekker op vakantie :D
anne* schreef:meike ik moest even terug lezen
want je schrijft heel weinig over jezelf
maar leeft wel met iedereen mee
maar las dat je ging trouwen gefeliciteerd wat gaaf
maar ben verder je hele verhaal kwijt
zijn jullie al begonnen met ivf
of heb je al een poging gehad
sorry hoor maar kan het even niet terug vinden
Carmen40 schreef:Hoi Snippie,
Ik zat net nog aan iederen te denken hier......
Wat is het rustig he?
Spannend joh, dat je dan kan bellen voor de TP van de cryo 😉
Mag deze heel veel geluk gaan brengen voor jullie.
Ik zit nu op cyclus dag 21 en hoop dat er nog een paar daagjes bijkomen?
Dan begint het nl. weer een beetje op mijn "oude" ongi te lijken 😛
We gaan knallend het jaar 2009 uit en maken er een bijzonder jaar van in 2010 😉
Liefs,
Carmen
Eef82 schreef:Snippie, ik volg je de komende dagen/weken, want als ik ongi wordt (ws. over een week) dan moet ik ook gaan bellen voor de cryo tp! Hopelijk willen ze goed ontdooien!
Ik had iedereen nog fijne kerstdagen willen wensen, maar we zaten in het buitenland en over de grens had ik ineens geen service meer! Anders had ik via m'n telefoon nog ff een berichtje geplaatst, maar nu ben ik te laat...
Heeft iedereen - ondanks alles - wel gezellige dagen gehad?
Wij hebben heerlijk uitgerust. Wat waren wij blij dat we niet met alle jonge gezinnetjes en zwangere moeders aan het kerstdiner zaten zeg! Nu konden ff lekker onszelf zijn en alles weer relativeren. Het heeft me echt goed gedaan!
Maar nu ben ik heel bang voor de eerste geboorte-aankondiging komende maand. Zul je zien, zijn wij weer net met de cryo-behandeling bezig, wordt de eerste weer geboren. Dat levert bij mij zo'n stress op. Dan wordt de wil en de druk om nu zelf ook een keer aan de beurt te zijn, zo groot dat ik er helemaal gespannen van word. En dat is weer niet goed voor de slagingskans. Herkennen jullie dat ook??
Eef82 schreef:Ik moet volgende week dinsdag ongi worden, hoop ik tenminste want dan zou ik weer een cyclus van 28 dagen hebben. Moet jij ook urine verzamelen? Volgens m'n man (die had nadat de eerste poging mislukt was gebeld met het zkh) moet ik gedurende een aantal dagen urine verzamelen, tegelijk inleveren en dan rekenen ze uit wanneer m'n eisprong zou zijn. Moet jij dat ook?
En weet jij of de tp vlak na je eisprong plaatsvindt?
Moet heel eerlijk zeggen dat ik ff helemaal geen zin heb in gedoe. Ik kon de afgelopen dagen weer een beetje genieten van ons leven zoals het is en nu gaan we weer die spanning en gedoe tegemoet. Blegh! Maar ik ga wel heel hard m'n best doen o
ontspannen te blijven hoor! De vorige keer was ik zo gespannen, dat het best weleens de boel verpest kan hebben. Dat moeten we niet meer hebben!
lisa200 schreef:Tja... ik kan niet anders dan me er maar bij neerleggen. Ik had alleen zoiets van oh spannend het is bijna zover en dan weer wachten... ach, jullie begrijpen me wel.
Ik heb trouwens 4 dozen :!: puregon van elk 900 eenheden nu in mijn koelkast liggen. Is dat niet een beetje heel erg veel???
Of hadden jullie dit ook? Bij iui had ik maar 2 van elk 300 eenheden.
Ik vraag me nu af of het wel goed op het recept stond.
Eef82 schreef:Heel erg lekker, die maand rust! Te lekker, want zie er echt tegenop om weer te starten.
Ik had het nooit gedacht, maar ik zou zo een paar maanden rust willen nemen. Weet van mezelf dat ik dat toch niet doe... Maar ff geen hormonen, geen spanning, geen moeten en vooral geen hoop was echt heerlijk. Heb me zelfs weer gelukkig gevoeld afgelopen weekjes!!
Anne; heerlijk vooruitzicht zeg, Jamaica! Geniet ervan en dan lekker ontspannen en vol goeie moed van start!
Eef82 schreef:Ha Angelique,
balen dat het zo lang duurt! Hoop dat je gauw ongi wordt!
Snippie, voor de eerste poging had ik ook heel veel zin. We hoopten nu natuurlijk echt zwanger te worden. Maar ben wel weer ontnuchterd en nu vind ik het eng worden omdat het aantal kansen afneemt...
Tegenover de cryo poging sta ik eerlijk gezegd wat sceptisch: de kans is volgens mij klein dat ze goed ontdooien. Dus eerst die hobbel, dan pas weer de hobbel en hoop voor de tp en het wachten!
Ik krijg nu ook geen hormonen hoor! Dus zie het als nog een maandje rust met mogelijk een extra kansje!
En tuurlijk, ook zonder medische behandeling blijf ik hoop houden hoor! Alleen niet deze maand, want we hebben tijdens de vruchtbare periode maar 1 x geklust omdat ik ziek was, hahaha!
Het aantal tweelingen dat is geboren als gevolg van een ivf-behandeling lag in 2008 lager dan het jaar ervoor. Ook de kans op een geslaagde zwangerschap na een ivf-behandeling is in 2008 verder afgenomen, tot 23,3 procent.
tinkerbel77 schreef:hey meiden
ben gister naar gyn geweest,om door te spreken wat we met cryos gaan doen,
als er bij 1e rietje a kwaliteit is word er standaard 1tp,[eigenlijk bijna altijd 1 zelfs mindere]
maar heb ook begrepen dat er soms cryos van mindere kwaliteit vernietigd worden,
waar je mischien ook wel zwanger van kunt worden,
ik heb voor mijzelf de beslissing gemaakt mocht 1e cryo tijdens ontdooien overleven en die is bv b-c kwaliteit,dan laat ik tevens 2e cryo
ontdooien mocht die ook overleven dan laat ik er 2tp
de gyn accepteerd mijn keuze,en geeft het zo door aan het lab,
ze vroeg nog aan mij stel de 1e zou van mindere kwaliteit zijn en de2e a kwaliteit of ik dan niet voor de a zou gaan en de mindere
zou laten vernietigen, NO WAY, daar kies ik niet voor dat staat voor ons vast,
heb begin deze week waarschijnlijk mijn eisprong gehad,dus nu eerst wachten op ongi,
de cryo poging zal dus waarschijnlijk eind januari begin februari worden.