bstipdonk schreef:Ik moet zeggen dat ik in m'n omgeving toch wel mensen heb die er goed op kunnen reageren. Alleen de vorige keer liep ik er tegen aan, dat mensen op het laatste moment een afspraak (op stap gaan ofzo) afbelde. Dan had ik me daar al de hele week op verheugt. Want eindelijk ga je iets leuks doen. Daar kon ik heel slecht tegen, en heb daardoor ook echt ruzie met m'n beste vriendin gehad.
Maar met jullie kan ik het wel "echt"bespreken. Jullie zitten in ongeveer hetzelfde schuitje. had het er gister nog met m'n zus over. Die is sinds haar kindje 9 maanden is alleen (of ja uit elkaar) maar ja ik vind dat toch niet hetzelfde. Zij wel. Maar zij heeft nog iemand (natuurlijk ook familie) om op terug te vallen. Maar ik in feite niet.
Over die griepprik. Ze houden 13 weken aan, omdat voor die tijd alles aangelegt wordt. Dus de kans op aangeboren afwijkingen door de griepprik daarna is kleiner. Maar of het echt helemaal veilig is??? tja dat kunnen ze op dit moment niet garanderen. Goed overleggen met mensen die er verstand van hebben.
Ik snap dat je zus denkt dat dat hetzelfde is. Zij moet het ook alleen rooien.
Zij denkt er denk ik niet verder over na dat je man/ vriend in een land zit waar hij grote risico´s loopt. Dit brengt voor jou ook spanningen en onrust met zich mee. Tuurlijk de zorg voor het kind is voor jullie op dat moment allebei hetzelfde. Jullie staan er alleen voor.
Tis gewoon moeilijk om zoiets uit te leggen.
Hetzelfde dat sommige mensen zeggen, daar hebben ze voor gekozen. Dat is wel heel kort door de bocht.
Zij kiezen er niet voor om naar een oorlogsgebied te gaan. Maar je krijgt het er bij sommige mensen gewoon niet in.
Gelukkig ben ik in die tijd heel goed opgevangen door vrienden. Zo weet je wel gelijk wie ´echte´ vrienden zijn. Want ik kan je vertellen, die zijn maar op één hand te tellen.
Liefs