brusjeOud lidBerichten: 3.578Lid sinds: 1 januari 2005
ook vast voor de december mama`s..verhalen of fotos van je kleine..vragen tips en trucs..;)
angelangel schreef:Sofia: ja dat bv is zwaar, zeker als meneer ook nog eens s'nachts begint met clusteren. Van 1 tot 6 komt ie iedere half uur of uur en drinkt even en slaapt weer. pfpf. ik wil ook slapen. Ik heb juist teveel voeding en doordat de borst zo vol is kan hij niet goed happen en is te driftig als t niet meteen lukt. Maar goed probeer kalm te blijven en soms heb ik een hele goede voeding en dat geeft weer moed.
Em schreef:hey dames,
Eindelijk tijd om wat van mij te laten horen. Het is hier erg druk geweest.
Dinsdag is Julia thuisgekomen! Erg fijn, zeker ook omdat ze volgens de artsen niets mankeert. Ze heeft een MRI scan gehad en die liet niets zien. Nu is het echter vanaf dinsdag dus errug druk! Jeetje wat een werk gelijk en wat weinig slaap haha. De eerste twee dagen deed ze het erg goed. Daarna twee dagen voornamelijk huilen (wat voel je je dan een slechte moeder als je niet weet waar dat door komt). De verloskundige maar gebeld (ik heb geen kraamzorg omdat Julia te lang in het ziekenhuis heeft gelegen) en die dacht dat ze misschien wel te weinig eten kreeg (ik gaf alleen BV) en dat bleek zo te zijn (nadat ik kolfte bleek dat ik maar 30cc er uit kreeg.. arm kindje). Dus nu flesvoeding er bij (aangevuld tot 100 ml) en dat ging 1,5 dag erg goed. Ze was een hele tevreden baby. Maar nu heeft ze krampjes (ik denk door de fles) en kan ze niet slapen.
Hebben jullie tips om krampjes tegen te gaan?
Ik ga nu snel weer.. eens kijken of ze al zou kunnen slapen.
brusje schreef:op t doosje staat dat je een pipetje vol moet geven voor de voeding toch?? dat 1 druppel dan al hielp!
Em schreef:Bedankt voor de tips. 'S nachts gaat het hier op zich wel goed. Ze komt om een uur of 3 en dan zo rond 6 uur weer. Alleen duurt het voeden steeds erg lang. Maar het is zo op zich wel vol te houden.
Vandaag is het alleen heel erg. Ze heeft vanaf vanmorgen half tien nog maar 3x een half uur/uur geslapen. Verder is ze wakker en wil ze alleen maar de hele tijd aan de borst liggen of huilen en aangezien ik nu opeens heel weinig b-voeding heb (als ik kolf komt er maar weinig) schiet dat niet op en heeft ze continue honger. Van de Nutrilon die ze in het ziekenhuis in het begin ook kreeg krijgt ze nu direct na het drinken buikpijn waardoor ze ook weer niet kan slapen.. Vicieuze cirkel dus.
Had ik nog maar kraamzorg... ik vind het namelijk op het ogenblik echt even heel zwaar.
Tammie78 schreef:Nou hier een borstvoedingsprobleem. Meneer wilde net echt niet (meer) aan de rechterborst. Maar daar moest hij eigenlijk wel eerst aan. Hij had 4 uur niet gedronken, omdat hij lang heeft geslapen. We zijn er ook nog even uit geweest en meneer sliep gewoon door. Afijn, met name de rechterborst stond dus op knallen en ja ja het lekken is nu ook begonnen. Loopt er gewoon uit. David wilde of kon die borst gewoon niet pakken (tepel dan) Stond misschien wel te gespannen en hij was erg glibberig door het lekken :roll: Toch maar de linkerborst aangeboden en ja hoor die pakt hij meteen! Maar echt hard zuigen hoefde hij niet! Het liep waarschijnlijk zo z'n mond in! Ik heb rechts dus maar afgekolfd. Pfffff 120 cc uit 1 borst 😮 Heb eerder teveel melk dan te weinig! Maar ik hoop toch echt dat hij ook weer aan de rechter borst wil! Hij deed z'n hoofd ook strak naar achteren, zo van " ik wil die borst niet!" 😢
l.