zo meiden, inderdaad weer veel gekletst hierzo! moet eerst de tijd nemen om bij te lezen als je hier een dagje niet komt 😃 maar wel gezellie!!
mar, zal vanavond een heel dubbel gevoel geven hè. voorlopig zal het nog wel moeilijk blijven om daar in huis te komen, dan zal hoe ze er lag wel door je gedachten heen flitsen of je ziet haar weer zitten op de bank, dat soort dingen. goed dat jullie een borrel gaan drinken en jullie krijgen inderdaad die eerste keren wel achter mekaar voor de kiezen zeg!
wat heerlijk dat fenna het zo goed doet meid, zal strakjes even op je hyves spieken naar de foto's. elin probeert zo nu en dan op haar buik te draaien, heeft nog net een zetje nodig van mama. maar eenmaal op haar buik is het een minuutje leuk en dan is het brullen!!! ze was gelijk in het begin al heel sterk in haar nekje, dus haar hoofdje omhoog houden doet ze al een tijdje goed. ze heeft nu weer wat nieuws, ze ligt in een zijslaper in bed en wil sinds gister op haar rug liggen en probeert zich dus uit die zijslaper te wurmen. maar als ik haar op haar rug leg dan laat ze haar hoofdje gewoon liggen, die draait ze niet opzij. dat vind ik gevaarlijk met oog op spugen wat ze soms nog doet. dus ik hou nog even vol in de zijslaper, leg er handdoeken opgerold naast die de lege ruimte in bed opvullen zodat ze niet opzij kan schuiven met dat ding. ben ook reuze benieuwd hoe zwaar ze nu is, bij ons op de weegschaal is ze al 6100 gram en meten we al 65 centimeter, we zullen zien! grappig dat stan nu pas 56 centimeter lang is, dat was elin na een maand al. maar waarschijnlijk zijn mijn man en ik ook een stuk langer gok ik dan jij/jullie. en al drie maanden joh, wat gaat dat toch snel hè. fijn dat het werken prima gaat, maar minder dat je grieperig bent. je bent al druk, druk en dan is het wel fijn als je je fit voelt.
susie en noam, nog even en dan zullen jullie wel niks meer aanmaken. geen last van het afbouwen? is raar hoor als je dan geen melk meer produceert. hoop dat jullie borsten steviger zijn dan die van mij. brusje had het over c-zakjes, nou hier nog één die daar over mee kan praten. tjonge jonge, slappe hap hoor. niks aan. hoop dat ze nog wat steviger worden. ben niet echt blij met mijn lijf momenteel, functioneer ook nog niet zoals het hoort dus daar wordt het ook niet beter van....
noam, hier ook een slaapdagje geloof ik. elin is na elke voeding een uurtje wakker geweest en verder slapen, slapen, slapen. en vanmorgen het uurtje dat ze wakker was heeft ze gehuild. we waren toen ze moest slapen naar de gastouder om de laatste dingetjes door te spreken en het beviel elin niet zo goed dat we weggingen terwijl zij wou slapen. normaal slaapt ze in de maxi cosi ook wel maar vandaag niet. leuke kennismaking dus... de 28ste gaat ze voor een proefochtendje voor het eerst heen. dat is al over drie weken, wat gaat de tijd snel!!! ergens wel oké om straks weer aan het werk te gaan en daarmee back to real life, maar anderzijds wil ik deze periode helemaal nog niet afsluiten, ze groeien veels te snel!! hunker soms (alle lichamelijke pijnen even vergetend) naar de eerste dagen dat elin er was. vind het super hoor hoe ze zich ontwikkeld, maar toch dat was zo bijzonder en dat onbeschrijflijke gevoel wat je voor het eerst ervaart.
echt super meiden dat al onze kleintjes het zo goed doen!!
tink, hoe is het met mik vandaag? is ze een beetje beter?
mar, fenna krijgt nog steeds 5 voedingen per dag? is ze nog geen 6 kilo? staat op de verpakking van de voeding dat je bij 6 kilo en zwaarder 4 voedingen mag geven. maar ik kan nu echt niet terug naar 4 voedingen, elin vraagt echt 5. soms heeft ze nu al honger en komt ze een uur eerder wat ik net als noam kan rekken nog een half uurtje maar dan houdt het echt wel op. ben benieuwd dus hoe dat moet en ook of het moet, het ene kindje heeft denk ik ook meer nodig dan het andere kindje. en elin hoort toch bij de "grote' dus mag ze vast ook wat meer hebben. ze heeft nog geen vetjes, dus wat dat betreft kan ze het volgens mij ook prima hebben.
koken jullie ook elke dag de flessen uit?
elin krijgt volgende week haar 2de serie prikjes, geen zin in. maar ik was ook een bikkel. ik was ook alleen met elin heen de vorige keer dus moest ook wel, maar geen traan gelaten. maar oh oh, wat vond ik het zielig zeg. ging wel door merg en been hoor. ik had wel tranen toen elin 's avonds ontroostbaar was. hoop dat dat dit keer niet weer gebeurt, maar ja is het wel zo dan krijgt ze weer een paracetamol.
en oh ja, moest wel lachen om jullie poepverhalen, hier ook eentje die echt aan het persen is als ze moet poepen. en elin haar poep is echt wel zacht, dus ik zei al tegen mijn man dat het toch niet nodig zou moeten zijn dat ze zo perst. het moet er zo uit kunnen glijden, maar nee hoor. madam loopt ook helemaal rood aan en maakt er ook kreungeluidjes bij. haha, moet dan echt wel om haar lachen, maar minder om de geur... pfff, ben er nog niet aan gewend geraakt hoor. wil terug naar de borstvoedingspoep 😉 😃
elin is ook helemaal fan van spelen, zo leuk om te zien. brusje nog even doorbijten, over een paar weekjes gaat yma ook zelf spelen! voor je het weet...
nou, volgens mij heb ik wel genoeg gekletst voor vandaag. oh nee, moet nog even delen dat mijn man gister mijn haar heeft geverfd. mijn kapster is met zwangerschapsverlof, dus ik dacht nou dat kleuren doe ik zelf wel. hmmm, mijn man heeft het goed gedaan hoor. maar ben niet echt tevreden over de kleur. het was blond vanille, maar ik vind het een beetje op grijs lijken. dat is mijn man niet met me eens, maar wel dat het geen superkleur is. baal er echt van. zal eerdaags een knipafspraak maken bij een andere kapper en dan maar even advies vragen. nou, hier laat ik het echt bij. fijne avond nog! groetjes aan iedereen!