kim82 schreef:He Allemaal
Ik wil even mijn verhaal met jullie delen en evt. tips zijn altijd welkom.
Vorige week donderdag op de 1e echo gezien dat het niet echt best was. Het hartje klopte onregelmatig en zwak en de dooierzak was te groot. Ook was het kindje maar heel klein.
De gynaecoloog gaf ons 40% kans op een goede afloop en 60% kans op een miskraam.
Vandaag voor de 2e echo: kindje is niet gegroeid (leek gekrompen?) en het hartje konden we niet meer vinden.... BAM! Dat was een klap
En nu dus wachten tot het spontaan eruit komt... ze zei dat het wel binnen een paar weken moet komen? Klopt dit? Wanneer moet ik aan de bel trekken?
liefs kim
Kim,
Het kan zijn dat het vruchtje gekrompen is, als het zo klein is en niet meer leeft dan verschrompelt het.
Afwachten kan inderdaad, is maar net wat jij/jullie willen, ik heb toen ook eerst afgewacht, maar omdat we naar het buitenland gingen en ik bang was dat het daar zou gebeuren (en je niet weet hoe het gaat lopen) heb ik er toen voor gekozen om mbv pillen de miskraam op te wekken. Deze tabletten breng je vaginaal in.
Curettage kan ook, is een kleine ingreep die via dagverpleging paatsvind.
Mocht je nog specifieke vragen hebben dan stuur maar een pb. Medische vragen mag ook (ik werk op de afdeling gynaecologie).
Je schrijft nog wanneer je aan de bel moet trekken... als je afwacht en bv. koorts krijgt, moet je zeker aan de bel trekken!
Succes deze moeilijke periode voor jou en je man/vriend!!