nanzje schreef:miek4 schreef:Lieve Nanzje; je gevoel wat je omschrijft is helemaal herkenbaar meis!
Weet dat je in feite in een rouwproces zit, wat verschillende fasen heeft.
Zo is er de fase van boosheid, verdriet, ontkenning en uiteindelijk acceptatie.
Je doorloopt dit proces op je eigen manier, anderen kunnen je moeilijk vertellen wat je juist wel of niet moet doen.
Dat bepaal jij zelf, samen met je partner!
Alleen wat zo belangrijk is, probeer je gevoel te uiten naar elkaar, probeer elkaar te steunen!
Mensen verwerken gebeurtenissen op hun eigen manier, soms botst dit, waardoor je onbegrip krijgt.
Probeer echt uit te spreken naar elkaar wat je voelt en probeer de manier van "omgaan met" van je partner/elkaar te accepteren.
Zo kroop ik stil in een hoekje en mijn partner was alleen maar druk met allerlei dingen...
Hij vluchtte als er visite kwam, ik vond het juist fijn...
Hoe lang dit proces gaat duren kan niemand je vertellen, het gaat met ups en downs...
Weet dat er weer dagen komen dat je plezier hebt, al zie je dat waarschijnlijk nu nog niet in...
Het komt echt, maar je moet het de tijd geven...
Accepteer je verdriet op dit moment en doe wat goed voor jullie is!! Niet wat de wereld om je heen vindt dat dat goed is...
Sterkte!
Liefs!
thnx miek,
het begrip van een ander doet een hoop!
Juist! Dat heb je nu hard nodig!! ik weet het, het helpt je echt...
Ik heb een aantal maanden in het topic zwanger worden na miskraam geschreven, nog steeds trouwens!
Daar heb ik veel steun aan!!
Dus een tip van mij, als je daar natuurlijk aan toe bent en iets voor voelt...