Hoi dames,
Ik zou graag willen weten wat voor jullie de redenen zijn om thuis of in het ziekenhuis te bevallen. Ik zit er over na te denken, maar weet echt niet wat ik zou willen....
Moi
MoiOud lidBerichten: 3.642Lid sinds: 5 juli 2007
karin26 schreef:Nou ik beval thuis (althans dat is de planning).
Dit omdat als je in het weekend bevalt dan moet je in het ziekenhuis ook gewoon braaf wachten tot er een deskundige erbij komt, mocht er iets niet goed zijn.
Dus als ze vanuit je huis al bellen dan kom je tegelijk met de deskundige aan.
Ten tweede lekker in je eigen omgeving, lekker onder de douche wanneer je wilt, je kan vanalles doen enzo...
Je hebt voor de baby en voor jezelf alles bij de hand.... En die troep, daar zie je na de bevalling helemaal niets van. De verloskundige en de kraamverzorgster maken het weer helemaal netjes!!!!
Vickypreg schreef:Daar hoef je je geen zorgen om te maken, de verloskundige voelt al van te voren of de navelstreng om de nek zit. En dan haalt ze hem er gewoon af. Het gaat meer om een niet vorderende uitdrijving en zuurstof te kort daarbij, dan moet je wel naar het ziekenhuis. Als het bij jou op 25 min afstand ligt zou ik er dus wel voor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen, maar dit soort dingen kun je ook heel goed met de verloskundige bespreken. Die weet heel goed de voors en tegens en heeft veel meegemaakt op dat gebied.
daisymakkink schreef:eigenlijk hebben wij er nooit bij stil gestaan dat er ''iets'' mis kon gaan.
we zijn er gewoon in gerolt.
als er wel wat mis was dan hadden we toch moeten wachten op een gynocoloog.
ookala beval je midden op de dag zo een gyno is er echt niet binnen 5 minuten hoor.
als je in het ziekenhuis bevalt begeleid je vk je.
en een zuster maar die is er niet constant bij.
en er valt 1 dag kraamhulp weg thuis.
dat waren ook de rede dat wij thuis wouden bevallen.
over het algemeen gaan de bavllingen thuis beter dan in het ziekenhuis
Vickypreg schreef:Inknippen doen ze in NL ook wel, moet eigenlijk ook uit voorzorg gebeuren want anders kan een vrouw heel erg inscheuren. Het gebeurd alleen niet altijd, dus het is wel vervelend die hechtingen maar het is voor een goed doel. Uitscheuren is geen pretje, daar heb je daarna nog veel meer last van. (ik heb verpleegkunde gestudeerd dus heb hier e.a. over geleerd en gezien vandaar 😊 )
sofietje schreef:Ach, in de pijn van de weeen voel je dat inscheuren echt niet hoor 😃 . Toen de vk mij na de bevalling vertelde dat ze moest hechten omdat ik stukje ingescheurd was had ik zoiets van 'oh???' Het hechten zelf heb ik ook niet zo gemerkt, had al m'n aandacht bij dat kleine wurm op m'n buik 😃 . Daarna moest ze nog even voelen of ze niet per ongeluk m'n euh... poepgaatje had dichtgenaaid, dat was wel even lichtelijk vreemd :mrgreen: .
Syl schreef:Poeh, ik geloof dat ik die inscheur en inknip verhalen liever even oversla 😉
Laat me wel denken aan een verhaal van vroeger. ik wilde heel graag kraamverzorgster worden.
Toen ik elf was beviel een tante van mijn nichtje. ik was er elke dag en hielp dan de kraamhulp die me vanalles vertelde over haar werk.
Toen moest ze dus ook de inscheurwond van mijn tante verzorgen en ze vroeg of ik kwam kijken. uiteraard zag ik dat niet zo zitten.
Toen vertelde de kraamhulp me dat dat normaal was bij haar werk, dat ik dat als kraamverzorgster later ook moest. Nou, die droom heb ik toen maar snel laten varen hihihi
Jamilah79 schreef:Guess07 schreef:Ik vraag me af.. Heb je er erg veel last van als je kindje met vacuum word gehaalt? En wat is de rede dat het met vacuum gehaalt moet worden? Wil/kan het dan gewoon niet komen of is er een andere reden?
Ik heb zelf geen last van de vacuümpomp gehad. Bij mij is de vacuüm erbij gepakt omdat mijn kindje er idd zelf niet uit kon komen hoe graag hij ook wilde. Vacuüm pakken ze er vaak bij als het de vrouw zelf niet lukt om te baren of wanneer er een complicatie is, zoals bij mij bijv. ( bij mij zat me stuitje in de weg en kon mijn mannetje het bochtje niet om zeg maar, dus hebben ze hem effe geholpen).
SelOg schreef:
Mijn vriendinnen dachten dat het kon komen omdat VK's meer geld ontvangen voor thuisbevallingen dan voor ziekenhuisbevallingen. Kan dit waar zijn?
SelOg schreef:Gisteren ben ik enorm gepusht door de VK om thuis te gaan bevallen. Ze kapte met haar kruistocht toen ik na drie pogingen zei dat ik echt niet over een thuisbevalling nadacht en het ook niet wilde.
Mijn vriendinnen dachten dat het kon komen omdat VK's meer geld ontvangen voor thuisbevallingen dan voor ziekenhuisbevallingen. Kan dit waar zijn?
Mirena0110 schreef:Dit soort verhalen zijn precies de reden dat ik bij voorbaat al kies voor een verloskundigepraktijk ín een ziekenhuis. Waar onderdeel van het pakket is dat je zeker bent van een plaats in één van de geboortekamers als het zover is, en je slechts één verdieping lift verwijderd bent van de afdeling gynaecologie.
Als een verloskundige mij voor gek verklaart dat ik niet in huis (met bijna 50% kans op alsnog naar het ziekenhuis moeten!) wil bevallen, heeft ze wat mij betreft meteen afgedaan. Geen natuurlijk-thuisbevallen-is-zo-mooi-fundamentalist aan mijn bed!
Naar huis of nog even in het UVC Utrecht blijven
Als alles goed is met u en uw baby, gaat u ongeveer 4 uur na de geboorte samen naar huis. Daar krijgt u dan kraamzorg, die u zelf van te voren geregeld heeft. U belt deze kraamzorg vanuit het UVC Utrecht om te vertellen wanneer u thuis komt. 's Nachts kunt u ook nog even bij ons blijven slapen als u dat liever doet.
Meestal is het ook mogelijk om samen met uw baby nog lekker een paar dagen te genieten van de kraamzorg in het UVC Utrecht. Natuurlijk ligt de baby dan bij u op de kamer. Overleg vooraf met uw verloskundige over de mogelijkheden en eventuele kosten.
Mirena0110 schreef:Bedoel je dat je er graag een paar dagen kraamtijd zou willen blijven? Dat kan!
http://www.uvcutrecht.nl/bevallen-beval ... rzorgendenNaar huis of nog even in het UVC Utrecht blijven
Als alles goed is met u en uw baby, gaat u ongeveer 4 uur na de geboorte samen naar huis. Daar krijgt u dan kraamzorg, die u zelf van te voren geregeld heeft. U belt deze kraamzorg vanuit het UVC Utrecht om te vertellen wanneer u thuis komt. 's Nachts kunt u ook nog even bij ons blijven slapen als u dat liever doet.
Meestal is het ook mogelijk om samen met uw baby nog lekker een paar dagen te genieten van de kraamzorg in het UVC Utrecht. Natuurlijk ligt de baby dan bij u op de kamer. Overleg vooraf met uw verloskundige over de mogelijkheden en eventuele kosten.