MonalisaOud lidBerichten: 5.314Lid sinds: 28 januari 2009
ik wil wel weten wat het wordt maar de rest van de wereld mag dat lekker niet van mij 😛
mariskaaa schreef:Dag allemaal,
Weer een nieuwe aanstaande mama op dit forum.
Allereerst iedereen van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik hoop dat het allemaal goed gaat met jullie.
Ik ben zelf nu 7 weken zwanger en uitgerekend 29 nov.
Heb mijn eerste echo vorige week gehad ( 6 weken ) omdat ik eerder 2 miskramen heb gehad.
Erg spannende tijden nu dus. Echo was goed, zag het hartje bewegen.
Volgende week mogen we weer komen.
Leuk om alles hier met elkaar te delen.
Een vraag wat nu in mij opkomt is wanneer jullie het tegen mensen vertellen.
Snap dat je 3 mnd wil afwachten maar dat duurt lang..............
Ik ben benieuwd naar al jullie verhalen.
Groetjes,
Mariska
Nina28 schreef:@ Monalisa: Ik begrijp het wel hoor. Ik heb daar ook niet zo'n behoefte aan. En daarbij vind ik het zelf ook veel te leuk om dit met mijn vriend te doen.... Kleertjes uitzeoeken, kamertje uitzoeken, dat doen wij met z'n 2 en niet met ouders/schoonouders etc. Zij willen vanalles kopen tot nu toe kom ik er mee weg om te zeggen dat ik geen cadeautjes wil omdat we nog geen echo hebben gehad, maar na volgende week moet ik weer wat anders bedenken. Ik begrijp het enthousiasme van de ouders wel, maar daarmee ontnemen ze ons zelf de kans om hier mee bezig te zijn....
Amber1980 schreef:Wow Monalisa... dat begint al een echt buikje te worden! Zelf zie ik nog helemaal niets, maar kan ook komen omdat ik al een buikje van mezelf heb 😃 !
Jazzy schreef:Ja ik heb ook een klein buikje van mezelf, ben niet helemaal super plat zeg maar maar nu zegt mn ma al, van jeetje je ziet het al....voel het zelf ook echt hoor, al zijn het mn darmen ;)
Jazzy schreef:Ja haha mijn collega's zien het wel maar die weten niet dat ik zwanger ben dus vragen allemaal of ik dikker ben geworden en of ik nog wel in mn jurk pas en ik niet beter een week kan gaan crashen haha :D
joy-12 schreef:Gister voor het eerst naar de vk geweest en ik was 8 weken en 5 dagen, maar een hartslag konden ze nog niet vinden het kindje ligt nog te laag, ik lees hier best vaak dat het bij sommige al wel gelukt is, dus het was best een teleurstelling, maar volgende week donderdag de 1e echo hopen dat het dan goed is en we iets kunnen zien/horen.
Jazzy schreef:@ snippie: nee ik eet juist minder want lust bijna niks, alleen bananen en yogurt vooral, gisteren voor het eerst sinds een week weer warm eten geprobeerd aardappelpuree met vissticks en dat ging goed....ik eet veel fruit op mn werk en 2 boterhammen met zoet, verder kan ik niks hebben nu :oops: dus....bij mij is het ook echt in mn onderbuik dikker, maar goed...hopelijk kan ik het tot de 12 weken echo verbergen ;)
Jazzy schreef:haha je heb groot gelijk, mocht de echo met 9 weken goed zijn en ik kan het echt niet meer verbergen dat vertel ik het ook denk....anders denk iedereen als ik ga trouwen...sjonge kijk da buikje haha ;)
joy-12 schreef:Het was ook niet zo'n grote teleurstelling als ik verwacht had, maar je wilt zo graag bevestiging.
En idd al dat wachten pfff 😞
Het duurt voor mijn gevoel ook erg lang voor de 1e 12 weken voorbij zijn.
Nog 9 dagen en dan de echo.........
Jazzy schreef:Ja ik denk dat het na de 12 weken wel sneller gaat, ik heb het gevoel dat het bij mij door de onzekerheid extra lang duurt en ik er nog niet echt van durf te genieten.... :oops:
joy-12 schreef:@Tinesje,
Geweldig he die zwitsal tas die kreeg ik maandag dus ook en kreeg daarmee ook ons eerste speelknuffeltje voor de kleine gup.
@Jersey
Thanks voor je reactie, volgende week donderdag heb ik voor de 1e keer de echo en ben dan 10 weken en 1 dag ze gaan dan ook precies kijken hoever ik ben dus als het minder is dan die 10 weken hoop ik toch dat ze iets kunnen zien en horen.