Dromer schreef:Succes Mirena ! Hoe voelen jullie dat toch ? Tja ik zit nog maar in ronde 1 na 16 jaar pillen dus ik moet mijn eigen lichaam nog leren kennen............maar steekjes voel je toch wel vaker :oops: ?
Dat hoeft niet te maken hebben met je lichaam kennen, hoor! Sommige vrouwen voelen het, anderen niet.
Ik heb wel als voordeel dat ik hiervoor niet de pil heb geslikt, maar een spiraaltje had. In veel gevallen hou je dan gewoon een cyclus. Ongesteld werd ik niet meer (de hormonen verhinderen de opbouw van het baarmoederslijmvlies), maar andere cyclus-symptomen (PMS, ovulatie) bleven wel gewoon merkbaar. Al zijn mijn hormonale schommelingen nu wel heftiger dan met spiraaltje.
Wat ik voel: niet zomaar wat steekjes, maar echt een zeurende pijn in mijn onderrug (als ik ongesteld ben, voel ik het ook meer in mijn rug dan mijn buik) die één kant op trekt. Deze maand naar links. Overigens allemaal bepaald niet ondraaglijk, zolang ik erop let dat ik niet de hele dag stil zit (dan verkrampt mijn rug een beetje). Het is vooral de hele tijd aanwezig. Soms voel ik als dat zeurende gevoel een paar uur aan de gang is, ineens een soort 'plop'. Of dat nu echt het exacte moment van de eisprong is, weet ik niet, maar ik vind het wel een leuk idee.
Ik voel het bijna iedere maand wel, en ik heb al eens met ovulatietesten bevestigd dat het klopte. Maar het is niet feilloos; vorige maand heb ik helemaal niets gevoeld, en was ik dan ook stomverbaasd toen mijn cyclus ineens vier dagen korter was. Had ik mijn eisprong wel gevoeld, dan had ik me erop in kunnen stellen.