mamakip schreef:@Pickle, ik heb het even niet paraat, maar wat heb je precies dat je fysio dat aanraadt? en wat zegt je verloskundige er van?
Zou natuurlijk vervelend zijn als je in het ziekenhuis moet bevallen terwijl je dat liever niet wilt, maar als je het vantevoren weet kan je je er wel op instellen (ik had altijd in mijn hoofd de eerste bevalling in het ziekenhuis te doen en de tweede thuis, maar nu ik medische indicatie heb, heb ik er helemaal geen moeite meer mee om ook deze keer in het ziekenhuis te bevallen). En misschien zegt de gyn dat wel helemaal niet... Wel een lastige situatie want je wilt natuurlijk niet een onnodig risico lopen.
Ik heb een afwijking aan mijn rug waar ik (deels) aan geopereerd ben, waardoor het bovenste gedeelte van mijn ruggenwervel nu gefixeerd is, oftewel vastgezet met een stalen plaat en schroeven. Daardoor kan ik oa geen bolle rug maken om eventuele rugweeën op te vangen, maar daarom wil ik ook een badbevalling doen. Ik wil inderdaad geen onnodig risico lopen, en ik zal ook nooit mijn kind onnodig in gevaar brengen (dus ook niet bij de bevalling) maar ik ben het zkh zo beu. Toen ik voor de GUO moest na de 20 weken echo heb ik ook bijna staan huilen voor het zkh, puur omdat ik er weer naartoe moest. Gelukkig heeft mijn gyn gezegd dat je een bevalling niet onnodig medisch moet maken en dat hij vertrouwen in een thuisbevalling en de vk heeft, dus wat dat betreft hoef ik mij geen zorgen te maken, hij zal mij niet onnodig medische indicatie geven, maar ik vind het toch een beetje moeilijk. Maar het is inderdaad wel wat je zegt, als het dan toch een zkh bevalling is, kan je je er maar beter van tevoren op instellen en dan zal het allemaal wel meevallen. Ik ga denk ik maar gewoon die afspraak maken, baadt het niet dan schaadt het niet, toch 😊