@Vruchtje: Ik wil eerst ff kijken of mijn cyclus op gang komt, dus de eerste maanden nog geen testen (maar wel temperaturen)
Daarna ga ik dan (als het dus op gang komt) in eind oktober beginnen met het reken werk 😊 maar pas in december voor een babytje
@Angie: nee die ga ik deze eerste maand nog niet gebruiken, als ik het gevoel heb dat de komende maand een normale cyclus is dan ga ik vanaf volgende maand kijken wanneer de eisprong is. Ik ga wel alvast temperaturen, dan weet ik ongeveer wanneer deze maand de eipsprong is (en of ie er uberhaupt is). Dan weet ik eigenlijk ook meteen of ik een redelijk regelmatige cyclus heb toch? heb klopt er iets neit aan mijn uitleg haha...soms kan ik door alle bomen (lees, eisprongen, menstruaties, luteale fases, regulaties etc etc) het bos niet meer zien haha.
Vandaar dat ik ook deze rekensommen zo veel mogelijk wil kunnen loslaten als we echt beginnen 😊 een temperatuurkaartje is wel altijd handig om te hebben. Mocht het niet lukken om snel zwanger te worden zal de gynaecologe (huisarts of wie dan ook) je eerst vraag een paar maanden je temperatuur bij te houden... dat heb ik dan alvast gedaan 😉 Vooralsnog vind ik het vooral grappig om mij er een beetje mee bezig te houden, beetje tijdverdrijf tot we echt gaan beginnen 😉
Om ff een discussie op gang te brengen: Wie heeft er ooit gehoord van de methode van Dr. Jonas (astroconceptie/lunar fertiltiy)? Als je een beetje in sterrenbeelden en maanstanden gelooft is dit redelijk interessant. Ik weet nog niet wat ik er van vind (ken wel twee succesverhalen van een kennis) maar ik ben benieuwd hoe de vrouwen hier er over denken...
http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwangerworden/astroconceptie.htm