Deedee schreef:sjeng gefeliciteerd! jeetje al 5 jaar getrouwd. hoe lang zijn jullie bijelkaar en hoe oud ben je dan als ik vragen mag??
wij 10 jaar samen,1 jaar getrouwd!
ik jojo de laatste tijd vreselijk met mijn gewicht. heb overgewicht en wil graag afvallen want zwanger raken schijnt dan lastiger te zijn. maar te streng dieeten mag ook weer niet .lastig hoor.
nou ja eerst volgende week 2 weekjes op vakantie en daarna zien we wel weer.....
Ik breek even in in dit topic 😉
Het hoeft niet aan het overgewicht te liggen dat zwanger worden moeilijker is, het probleem ligt hem er meer in dat je tijdens je zwangerschap bovenop je overgewicht kans loopt om nog meer aan te komen en daardoor word je zwangerschap dus heavy 😉 heb ik ondervonden.
Ik heb zelf dik 115 a 117 KG gewogen een paar jaar terug, en ben toen dik 32 kg afgevallen. Voordat ik zwanger werd schommelde ik wat in gewicht en bleef ik op dat gewicht hangen.
Ik was tussen de 85 kg en de 89 kg, ik schommelde heel erg, en als ik zou moeten wegen gemeten naar mijn lengte, zou ik rond de 69 kg moeten wegen.
Tijdens mijn zwangerschap ben ik 30! kg aangekomen, en zat daarmee op mijn oude overgewicht terug.
Nu heb ik daar 15 van kwijt, maar de rest moet nog. Dit gaat niet makkelijk en is soms frustrerend, vooral ook omdat ik er lichamelijke klachten aan over heb gehouden die ik toen ook had met mn overgewicht. Snel last van rug, niet veel meer kunnen tillen, en mn knie is weer in protest geraakt, zodanig dat er nu door overbelasting mijn kniekapje gekarteld is geraakt.
beetje balen want ik mag maar beperkt het belasten en zou dus niet kunnen sporten, fietsen en wandelen zoals ik wil (plus dat ik nog steeds zeer gevoelig littkenweefsel heb van de knip, en zitten op een zadel niet comfortabel is 😉 )
Ik denk dat men daarom er ookv oor waarschuwt dat je bij een zwangerschap beter niet te zwaar kunt zijn.
Ook voor de baby niet trouwens, want dikke mensen hebben sneller kans op zwangerschapsdiabetes vertelde mijn verloskundige toen, en dat is ook niet goed voor de baby.
En daarbij nog 1 ding voor alle dames!
Ontspan, relax, en maak je niet te druk over zwanger willen worden. Ik heb een eindje teruggelezen en lees dat sommigen gewoon 2 week later ongie zijn etc, of da thun lichaam hen voro de gek houd.
Mijn zusje is 2.5 jaar bezig geweest, was gefocust op zwanger willen worden, en pas toen ze voor onderzoeken naar het ziekenhuis zouden om te kijken wat er mis was, en zij dus rust in haar kont kreeg over dat t via die weg duidelijk zou worden wat er was, raakte ze in verwachting 😉
Doordat je je bewust/ of onbewust er zo mee bezig houd, belast je toch je lijf er mee, stress, spanning, en ook dat houd een zwangerschap tegen.
Ikzelf ben een half jaar bezig geweest, was de eerste 3 rondes erg gefocust, maar werd er gek van.
Toen had ik zoiets van: als t wezen moet moet t wezen, en ik raakte in januari 09 zwanger.
Ik kwam er pas achter in maart dat ik zwanger was 😂 en ben inmiddels mama van een prachtige zoon.
Wat ontspanning dus al kan doen met een lijf 😉
Wees kalm, rustig en laat het gewoon gebeuren.
Zwanger worden en ook zwanger zijn is niet zomaar iets, het is een wonder, en het komt wanneer t zover wezen moet 😉
veel geluk allemaal en ik hoop spoedig berichten te lezen dat jullei zwanger zijn 😃