als het niet lukt gaan ze dan wel direct de volgende maand verder? of moet je dan weer een tijd wachten? en gebruiken ze dan eigenlijk hetzelfde donor zaad? of elke keer wat anders?
Ik heb trouwens nog wel een vraagje.. ik heb veel gelezen dat mensen die voor TESE gingen een DNA test moeten doen... klopt dit? heb jij dit ook moeten doen? snap het niet echt namelijk....
Ze pakken bij kID elke eisprong, tenzij je zelf even rust wilt hebben tussendoor. Maar mocht ik in nov ongi worden dan kan ik gelijk de volgende eisprong weer terug voor de volgende poging.
Je zoekt 3 mogelijke donoren uit, en je word geinsemineerd met het zaad van de eerste keus. Ze gebruiken steeds hetzelfde zaad, en mocht er een kindje uit komen dan kan ik zaad van dezelfde donor op laten slaan voor een brusje.
Mocht ik na 3 pogingen niet zwanger zijn, dan mag ik switschen naar donor 2 respectievelijk donor 3.
Soms accpeteert je lichaam het zaad nml niet, en word het aangevallen. Daarom zoek je meerdere mogelijke donors uit, zodat je, mocht het zaad aangevallen worden je wel direct doorkan.
Wat betreft het DNA onderzoek, ik hoefde dat niet omdat aan mij niks mankeert. Mijn lief moest wel een DNA onderzoek, omdat hij geen zaadcellen in zijn sperma had en dat soms een genetische oorzaak heeft. Daarom doen ze DNA onderzoek, want met een genetische onvruchtbaarheid zijn er geen mogelijkheden. Dan hoeft de TESE ook niet, want dat neemt ook risico's met zich mee. Zoals bijv infectie en verlies van beide zaadballen. Als dat gebeurd verliest een man zijn hormoonhuishouding volledig. Samen met zijn potentie. Vandaar dat ze eerst alle mogelijke andere oorzaken willen uitsluiten voordat ze gaan opereren.
Goed dat jullie het hebben verteld aan de ouders, dan kan je ook ergens terecht voor steun in je directe omgeving.
Ik blijf erbij dat als je lief zijn zaadballen normaal zijn, dat een zéér goede uitslag is. Nu heb je toch nog een behoorlijke kans op een blokade of bijv een spatader rondom de ballen. Soms ontbreekt de zaadleider dus dan kunnen de zaadcellen er niet uit. Dat kunnen ze allemaal herstellen trouwens!
Ik duim voor jullie dat het iets is wat op te lossen is!!!
liefs