adniL schreef:daar hebben we zeker ook over nagedacht maar ik vind dat heel anders. dat zijn dingen die je niet van te voren kan weten. die zie ik dus ook los van een kind met down.
Dat is mooi dat jullie erover nagedacht hebben!
Ik hoop dat je het niet zal zien als een aanval hoor, ik vind het best leuk om te lezen hoe anderen er over denken. Soms kan ik er wat van opsteken als ik het van die kant nog niet had bekeken.
Echter geloof IK niet dat het zo zwart wit is.
Helaas kun je toch een kindje krijgen met down terwijl dat in de zwangerschap niet naar voren is gekomen...
Zelf ben ik niet handig/vertrouwd met kinderen met down en vind ze daardoor ook een beetje eng, omdat ik niet weet hoe ze gaan reageren.
Echter geloof ik wel dat ongeacht "hoe ons kindje" op de wereld zal komen (hopelijk) , dat we er van zullen houden en wij snel zullen leren over het gedrag.
Zelf hoop ik de kracht te hebben om als het wel érg duidelijk is in mijn zwangerschap om dan de zwagerschap te beeindigen,voor ons maar zeker ook voor het kind wil ik zijn of haar pijn besparen.
Helaas is het vaak een groot grijs gedeelte waar je mee te maken krijgt en waarop je je keuze moet maken....
Daarbij weet ik na mijn miskramen dat mijn hormonen mijn verstandelijk denkvermogen zullen beinvloeden, haha