J_mylove schreef:Jenta, hier zit er straks maar 14 maanden tussen m'n ventje en z'n Brusje.
Idd heel snel... we wilden zoiezo snel 2 kleintjes dicht op elkaar, lijkt me heerlijk dat ze zo samen op kunnen groeien. 't Zal heel druk worden, maar ach... Dat overleef ik ook wel weer :mrgreen:
Ik weet nog niet of ik BV ga geven, zit er wel een beetje mee. Bij m'n ventje heb ik het een maand gedaan, tenminste, hij heeft de 1e maand na de geboorte in het ziekenhuis gelegen dus toen heb ik gekolfd en 2x per dag zelf gevoed. Maar toen hij thuis kwam ging het niet meer, hij wilde niet drinken, alleen de fles.
Ben nu zo bang dat het weer zo moeilijk gaat worden om BV te gaan geven.. maar als ik denk "ik ga meteen aan de FV" voel ik me er ook niet heel goed onder.
Hebben jullie tips??
(niet om te discussieren :mrgreen:, maar omdat ik er echt een beetje mee zit...)
Wat moeilijk zeg! Ik herken het goed, als we ooit voor een tweede gaan ben ik heel bang dat de bv niet goed zal gaan, maar Jynthe krijgt al ruim 9 maanden bv, en dan zou ik het met een tweede niet kunnen? Bij mij heeft het ook niet fijn gelopen, pas met 3 mnd dronk ze bij mij, daarvoor alles gekolft.
Eerlijk gezegd lijkt kolven en dat met de fles geven geen fijne optie als er al een klein hummeltje rondloopt. Dus ik zou (heel ontspannen, maar da's makkelijk gezegd) gewoon proberen (hopelijk krijg je dit kleintje meteen mee naar huis). Lukt het, is het mooi meegenomen, lukt het niet, heb je het geprobeerd en wordt het fv.
Misschien kun je van tevoren een voorlichtingsavond bezoeken (heb ik geen ervaring mee), en anders van tevoren aangeven dat je hulpt wilt van de kraamverzorgende, dan krijg je er ongetwijfelt één die er wat meer verstand van heeft. En tijdig aan de bel trekken bij bijv. een lactatiekundige.