Wammie schreef:Jullie kindjes eten een hoop meer als de mijne. Ik geef nog 5 flessen van 180 en in de laatste wat rijstebloem, zodat ze beter slaapt. Ik ben nu net begonnen met fruithapje, maar laat haar er rustig aan wennen, dus ze krijgt nu nog maar een paar lepeltjes.
Ben vanochtend weer op het buro geweest en ik vroeg wat mijn meisje nu allemaal moet eten, maar ze waren er een beetje vaag over. Ik moest zelf maar kijken wanneer ik fruit, groente en pap wilde geven. Ik moest zelf ook maar kijken wanneer ik een fles wil gaan afbouwen. En de hoeveelheden moet ik ook zelf bepalen. Oke, prima dan. Aan de ene kant is het fijn om zo vrij gelaten te worden, maar aan de andere kant wil ik ook gewoon weten wat ze wanneer mag.
Nu snap ik ook waarom er zoveel dikke kinderen zijn, als je het als ouder zelf mag bepalen geef je volgens mij al snel teveel eten als je kind het lekker vind en maar door blijft eten. Ik vind dat best slecht, want er zitten echt veel dikke kindjes op mijn groep (kdv) en de ouders staan doodleuk te vertellen: ja, hij vindt eten zo lekker ik kan het er gewoon in blijven scheppen.
Ik ben daar dus echt een beetje bang voor, dat mijn kind te dik wordt en wil haar echt niet teveel te eten gaan geven.
Mijn dochter is zo'n flink kindje, terwijl ze behalve fruit en tomaat en komkommer helemaal niet zo veel eet. en ik let al serieus op dat ze 1 koekje en 1 snoepje op een dag krijgt, en meer niet geen suiker en dergelijke.
Als je er echt goed op wil letten dat moet je dit vanaf het begin af aan doen en als drinken alleen water thee of diksap geven (niet meer dan 2 glazen per dag) geen yoki oid (10 suikerklontjes) en geen vruchtensappen en dergelijke ook opletten met snoep en koek enzo uiteraard. en light producten zijn dan geen goede vervanging want hier zit aspartaam in en daar mogen kinderen maar een hele kleine dosis van binnen krijgen, de ik kies bewust logo's zijn dus niet altijd even goed voor kinderen!
ik let echt heel erg op en nog heb ik een flinke tante..nu lijkt mijn meidje dus ook al flinker doordat ze in de lengte niet goed gegroeid is dat scheelt natuurlijk ook al.....
Maar goed, ik kreeg van de arts het compliment dat ik goed bezig was door zo goed op te letten, en dat is heel fijn om te horen als je van je schoonmoeder altijd te horen krijgt dat je je niet zo moet aanstellen en dat het allemaal vanzelf wel weer "rechttrekt" dat is dus mooi niet zo.
En de laatste keer zei ze, ze is echt wel afgevallen, of langer geworden...heb haar dus net maar even opgebelt en gezegt dat ze te weinig gegroeid was! haha gemeen he? maar ik dacht echt, zo even laten weten dat je het echt niet altijd goed hebt!!!