Sasje85 schreef:Hallo allemaal!
Het is een tijdje geleden dat ik hier geweest ben, erg druk geweest met de kraamweek en de week erna was mijn vriend nog vrij, dus hebben we heerlijk genoten met ons drietjes 😊
Niels doet het erg goed. Hij komt alleen als hij honger heeft of als hij wil knuffelen, dus wij hebben absoluut niets te klagen. 's Nachts is het soms wel even wennen, maar ook dat gaat steeds beter. Vannacht heeft hij al een ruk gemaakt van 6,5 uur. Nooit gedacht dat ik daar ooit blij mee zou zijn 😊
Ik heb even een vraagje. Mijn schoonmoeder is consultatiebureau arts geweest (ze werd vorig jaar 65 en moest er dus uit) en zij zegt: Als Niels huilt, moet je hem soms gewoon laten huilen, dan leert hij dat hij niet meteen aandacht krijgt. Als kersverse moeder heb ik het daar natuurlijk erg moeilijk mee!! Hij is nog maar twee weekjes oud en ik vind het veeeeeeel te vroeg om hem dat nu al te gaan leren. Daarbij is Niels echt geen huilbaby en vind ik het belangrijker dat hij eerst leert dat er altijd iemand voor hem is. Zeker als hij honger heeft of alleen even wil knuffelen!! In de box liggen vind hij prima en als het hem te lang duurt is hij er even zat van en wil hij opgepakt worden, maar dat is toch normaal? Ik denk echt: Waarom zou ik hem in godsnaam laten huilen? Het jochie wil gewoon af en toe knuffelen en dat is alleen maar logisch toch!
Hoe denken jullie hierover na zo'n korte tijd?
Mijn vriend heeft zoiets van: Mijn moeder heeft 30 jaar ervaring, dus zij zal het wel weten. Dat zal ook wel, maar ze is wel van de 'oude' stempel en bovendien vind ik het simpelweg onnodig. We hebben er nog geen ruzie over gehad of zo (gelukkig!), maar ik merk soms wel dat hij het lastig vind dat ik Niels snel pak als hij huilt.
Ik volg tot nu toe gewoon mijn gevoel en naar mijn mening gaat dat prima...
Meningen graag!!
Ben trouwens ook erg benieuwd aan wat voor anticonceptie jullie zijn? Of al helemaal klaar voor een tweede?
Ik moet er nu nog niet eens aan denken dat mijn vriend me aanraakt hoor (jullie dan?), maar dat heeft vooral te maken met de hechtingen. Heb er geen last meer van, maar het zal nog wel eventjes moeten helen denk ik dan.
Liefs, Sas
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Jij kent je kindje het beste meid!
Ik heb Owen altijd wel iets te snel uit de box gehaald, waardoor hij elke x na 5 minuten al lag te krijsen in de box. Volgens de fysio had ik hem aangeleerd dat krijsen, oppakken betekent. Al zet je hem in de wipstoel, dan krijgt hij het gevoel: Oh als ik huil mag ik rechtop zitten, lekker de wereld in kijken!
Terwijl het voor de ontwikkeling heel goed is voor een kindje om lekker zelf te leren spelen in een (lege) box.
Ik kreeg de tip Owen in de box te troosten, gewoon aandacht geven, maar gewoon laten liggen.
Ik merkte na een week al heel erg verschil.
Maargoed, Owen is al even iets ouder & het is misschien niet te vergelijken natuurlijk. Maar wou je de tip toch nog even geven. Succes!
( soms moet je adviezen van mensen het ene oor in laten gaan & het andere oor uit hihihi )