Had dit al geschreven op het zwangerzijn forum.... even copy-paste...
hier mijn BUB melding. Heb alleen de laatste pagina gelezen, heb nl. maar weinig tijd...
Even een korte samenvatting van de geboorte:
Op dinsdag 28 sep begonnen met inleiden, weeën kwamen op gang op de 29e, maar zwakte weer af. Opnieuw een tablet gekregen waarna de weeën opnieuw op gang kwamen. Maar op woensdagavond nog steeds geen ontlsuiting. De volgende dag weer opnieuw begonnen, ook acupunctuur geprobeerd. Uiteindelijk net genoeg ontsluiting om rond half 3 (donderdag) de vliezen te breken. Toen kwam het op gang... Na 3 uur weeënstorm en 3 cm om een ruggeprik gevraagd. Wat een heerlijkheid. Toen ging het snel. Om half 10 volledige ontsluiting, maar kleintje wilde niet komen 😞 Ze bleek een sterrenkijkertje te zijn. Uiteindelijk is ze op 1 oktober 2u25 met keizersnede geboren.
Ze heet Eleana Sophia en was 3700g. Hier is een (niet zo'n geweldige) foto:
http://www.zgks.ch/babygalerie.phpHelaas heeft ze heel veel vruchtwater binnen gekregen waarin ze ook al had gepoept en had ze daar erg veel last van. Ze heeft de eerste 3 dagen bijna niets gegeten, en veel overgegeven. Op zondag is ze dan ook met veel gewichtsafname (ruim 500g) en uitdrogingsverschijnselen opgenomen in het kinderziekenhuis 😞 Ze hebben daar haar maag leeggepompt en zijn heel voorzichtig begonnen met het voeden van kleine beetjes. Ze had enorme moeite de melk te verteren, en kreeg dus ook een suikeroplossing per infuus. Gelukkig gaat het nu heel goed, en drinkt ze ook aan de borst 😊
@ Karin: Ik heb ook echt problemen met melkproductie gehad. Omdat ze de eerste paar dagen amper gegeten heeft werd het niet gestimuleerd, en nu ligt zij in een ander ziekenhuis en moet ik dus ook pompen. Ik kan haar wel bezoeken en 2x per dag de borst geven. Ik begon ook echt met 1-2 druppeltjes na 15 min pompen. Toen heb ik Bockshornkleekapsulen gekregen. Nu loopt de melk er sinds dinsdag (dus 5 dagen na geboorte) spontaan uit! Eleana krijgt dus nu een combinatie van moedermelk en kunstvoeding en doet het prima! De eerste borstvoeding van de dag is wat lastig omdat ze 's nachts en 's morgens flesjes krijgt. Maar de tweede voeding die ik doe gaat tot nu toe prima en drinkt ze heel goed. Ik ben echt blij dat ik hier goed wordt begeleid, en bv hoeft niet altijd problematisch te zijn of een hoop stress te veroorzaken. Ik geloof wel dat goede begeleiding enorm helpt. Zonder de hulp hier in het ziekenhuis had ik het nooit voor elkaar gekregen.
Ik ga morgen weer naar huis na een weekje ziekenhuis, en we hopen dat we Eleana dit weekend ook mogen ophalen!