@ Marjolein
Wat goed dat je gestopt bent met Aspartaam, er zijn er maar weinig die echt weten wat ze elke dag in hun mond stoppen en dat het zo gevaarlijk kan zijn... Ik ben sinds 2 jaar ook heel erg op mijn voeding gaan letten, vrienden van ons waren bezig met het vermijden van E-nummers in hun voeding, ik heb de "hobby" overgenomen en eet sinds een jaar ook geen E-nummers meer. Eerst verklaarde iedereen me voor gek, maar de laatste tijd zijn er toch steeds meer vrienden en collega's die met me mee doen 😊 Er zijn zelfs E-nummers die schadelijk kunnen zijn voor zwangere vrouwen en hun ongeboren kindje (kan afwijkingen veroorzaken). Je kunt voor de grap het boekje: Wat zit er in uw eten? (
bol.com | Wat zit er in uw eten?, Corinne Couget | Nederlandse boeken) kopen, daar staat alles in beschreven. In het begin was het wel lastig om precies te weten wat je beter wel en niet kunt eten, maar nu gaat het vanzelf, de boodschappen gaan een stuk sneller 😊 Ik koop geen kant en klare pakjes en zakjes meer en maak alle sausjes zelf. Klinkt lastiger dan het is. Er is zelfs een hyves voor:
Kook mee zonder E - Hyves.nl Ook probeer ik op vlees te letten, ik koop vaak scharrel of biologisch vlees en vis.
Zijn er meer meiden die hier mee bezig zijn????