@..?...
Zowel roosvissee als diksap zijn
beide vanaf 4 maanden.
Roosvissee zitten alleen wat meer
druivensuikers in...
Ik heb wel bijgelezen, maar niet veel onthouden :oops:
Het emotioneel zijn, is hier ook een hotitem 😃
@sonja, gewoon geven tussen de flessen door inderdaad, lekker met een soepstengeltje of broodkorst;-)
@tara, dat stinken van die drolletjes minder is...? ooohw ik hoor jou over een maand wel weer hihi:-D
Dylan doet tegenwoordig lang over zn laatste fles, zeker zo'n 13 minuten. De andere flessen gaan in no-time, een minuut of 6 á 7 leeg:-)
@mayella, dylan deed dat slaapritme ook nét zo omgooien.
Wij deden hem toen na de groentehap nog ff een uurtje naar bed, en dan wakker maken voor de laatste fles.;-)
Het klooien met de fles zien we hier ook, maar heeft hier echt met de tandjes te maken.
@jk, wat gaaf van het rollen 😃
@wendy, wat gaaf dat Daan dat zei?
Wat ga je ermee doen...?
Fijn dat het beter gaat met Tygo.
Kun je deze niet beter omdraaien en iets meer tijd ertussen laten?
14.00 groente met diksap
15.30 fles 180cc
Heey en dat bordje pap was toch mijn tip? hahaha en niet van het cb:-)
@lautje, leuk dat kevin nu wortels lust!!!
Het sprongetje duurde bij dylan 2 dagen...
@lunanoa, ik weet nu waar ik moet zijn voor het pingen...maar hij vraagt een naam , code, of emailadres!
Ze hebben bij de baby-spul in de supermarkt speciaal toetjes voor onze ukkies staan, misschien kun je dat eerst proberen i.v.m. zn allergieén-kans, zit natuurlijk veel minder in dan échte vla of joghurt...
ik heb trouwens diksap van de AH, en dan tropisch fruit.
Maar ook roosvissee fruitmix in huis...
heey...en nog steeds niet ongi??? Heb je niet te vroeg getest (omdat het pas die maandag ervoor onveilig was gebeurd ofzow)
@chan, vanaf 6 maand moet je zelfs rond de 700cc per dag uitkomen...als je kindje 7 kilo is
@wendy; dan
vervalt dus de 1 liter-regel...
Eerst was het (en die heb ik hier vaak vermeld zeg haha) 150cc per kilo lichaamsgewicht.
Vanaf 6 maand word dat verlaagd naar 100cc per kilo lichaamsgewicht!!!!
Dus is je kindje 8 kilo, dan word het +-800 cc per dag
en dan heeft hij/zij officieel gezien voldoende aan 4 flessen van 200 cc óf 3 flessen van 200cc en +- 200cc "bijdrinken"
Baby’s van 6 maanden tot een jaar
[B][/B]
Een gezond kind heeft 100 ml vocht per kg lichaamsgewicht nodig per 24 uur.Bijvoorbeeld: je baby weegt 7 kilo. Dan heeft het 7 x 100 is 700 ml vocht nodig per dag.
Voor opvolgmelk geldt een minimum van een halve liter per dag, zodat je kleine voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Voor een kind van acht maanden is dat 600 ml per dag.
Ook in deze leeftijd drinkt niet elke baby dezelfde hoeveelheid. Laat je kind voldoende drinken, maar let op dat het ook niet te veel drinkt. Dit kan de eetlust verminderen. Geef ook niet te veel melk, maar houd je aan de aanbevolen hoeveelheid.
Het beste kun je je kind buiten melk geven:
kraanwater
- mineraal- en bronwater zonder koolzuur
- thee zonder suiker
- diksap of vruchtensap
- limonade(siroop)
Geef vocht met zo min mogelijk suiker.