Finaly, van het merk Haba (even googelen) hebben ze spellen voor kindjes vanaf 2 jr. Mijn dochter heeft er 3 spellen van, 'eerste boomgaard', 'Kleuren & vormen' en 'Ganzenpas'. Die laatste is vanaf 3 jr, maar ze vind het al leuk om gewoon de ganzenbewegingen (klappen, fladderen, hurken, huppelen, etc) te maken die nodig zijn voor het spel. De eerste 2 genoemde zijn spellen met mooie, degelijke houten speelstukken. Spellen kosten wel wat, (25,- p/st) maar dat vond ik ze wel waard! Ganzenpas is een kaartspel en kost iets van 7 of 8 euro. Het zijn zgn coöperatieve spellen, (behalve Kleuren & vormen) dus of alle kindjes winnen of alle kindjes verliezen. De tegenstander zit in het spel ingebouwd.
Leeuwinnetje, schoentjes maat 18 hebben ze bij softstarshoes.com maar dan zit je wel met douanekosten, want ze komen vanuit Amerika.
http://www.voetsies.com/index.php/shop-op-merk/soft-star-shoes.html heeft dit merk ook, maar pas vanaf maat 20 als ik het goed gezien heb. Omgerekend zijn ze in dollars goedkoper per paar. Het zijn schoenen met een hele soepele zool, dus ideaal voor kindervoetjes die nog in de groei zijn.
Mijn dochter heeft inmiddels al 5 paar (3 verschillende mt) en vind ze geweldig! Ze loopt erop als een kievit!