Goedemorgen..
Wat een gedoe. Toen lief van het werk kwam vannacht (04:00) hebben we eerst maar even gepraat. Ik begon te huilen dat ik bijna hoopte dat ik nu niet zwanger ben omdat ik niet weet hoe het dan moet. Maja lief zei ook: al had je deze baan wel genomen en zou je nu evt zwanger zijn en zij zou dat weten dan had ze je er waarschijnlijk na die 3 maanden alsnog uitgegooid zodat ze niet hoeft te betalen voor je zwangerschapsverlof. Van de ene kant hoop ik dus dat ik nu niet zwanger geworden ben afgelopen weekend en van de andere kant denk ik: er dient zich heus wel een oplossing aan. Ben nu alweer aan het zoeken naar banen en ik kan altijd met de staart tussen de benen de sauna opbellen en vragen of mijn baan er nog is.
Mijn eigen salon is
www.salonevident.nl het is een schoonheidssalon. Ik heb het alleen heel klein gehouden vanwege andere banen maar heb nog hele mooie folders liggen dus denk dat ik die morgen toch maar de deur uit doe. Misschien zorgt dat ervoor dat ik voorlopig wat inkomsten heb.
Uiteraard wilde wij ook liever meer zekerheid maar als ik iets geleerd heb is het dat je toch nooit zekerheid hebt. Ook met een vastcontract zoals mijn mams kunnen ze je eruit werken als het niet zo goed gaat. Lief heeft wel vooruitzicht op een vastcontract dus dat hopen we maar. Er zijn heel veel mensen die het slechter hebben dan wij en ook kinderen opvoeden dus ik probeer te denken dat het heus wel goed komt. Voor t zelfde geld ben ik het komend jaar nog niet eens zwanger.
Wat mams betreft: ze krijgt uiteraard wel een regeling maja dat is lang niet genoeg om van te overleven tot ze met pensioen gaat en vanwege d'r leeftijd word ze nergens meer aangenomen. lastig dus. Ze is ook pedicure (al vind ze dit niet meer leuk) dus in het ergste geval kan ze dat misschien oppakken.