Elmo80 schreef:Zo meiden even een ego berichtje van mij, ik duim voor jullie allemaal maar moet echt ff mijn verhaal kwijt...
Gisteren dus in het AZM geweest, kennisgemaakt met de IVF gyn en de verpleegkundige, alle uitleg gehad van het spuiten, wat een verhaal zeg pfff! half januari ga ik eerst mijn cyclus platleggen ( overgang simuleren..) dan vervolgens 7 februari voor een echo en dan daarna gaan opspuiten. Nu is IVF natuurlijk normaal al een kans van 20 % maar door de translocatie blijkt dat 80 % van de bevruchte embryo''s de prullenbak ingaan. Ze willen dus minimaal wel 10 eicellen, dat wordt dus een heftige punctie. Ze vertelden ook over een stel dat 16 embryo's hadden maar die allemaal aangedaan waren door de translocatie. Meiden... ik ben bang.. niet voor het spuiten of voor de punctie maar dat we niet eens toe komen aan een terugplaatsing. ( en dat geldt voor de verzekering dus wel als een IVF poging..) Er moeten zoveel dingen kloppen en ik heb er zo weinig invloed op.. 😞 Ik weet dat je er vertrouwen in moet hebben maar gisteren kwam heel duidelijk naar voren dat we ons schrap moeten zetten voor teleurstellingen. En ze hebben maar beperkt budget dus als de eerste keer niet lukt, moeten we weer een half jaar wachten.. Heb dus gisteravond heel hard gehuild en nu gaat het wel weer, maar het is echt het zwaard van damocles boven mijn hoofd. Ik heb jullie steun wel hard nodig de komende tijd!
Dikke knuffel
Elmo, eerlijk gezegd was ik daar al een beetje bang voor. Ik heb wel eens een IVF op de televisie gezien en dan oogsten ze een eitje of 8 of 9, en zoeken daar de mooiste uit en plaatsen die terug. De rest gaat als cryo's in de vriezer. Omdat jij al een kans van 4/5de hebt op een gezonde eicel, moeten ze er meer oogsten om statistisch gezien genoeg mooie eitjes te hebben. Betekent dat het bij jou nog spannender wordt dan normaal.
Maar bedenk wel het volgende. Dat stel met 16 aangetaste eitjes had bovengemiddeld veel pech. Bij 16 eitjes hadden er statistisch 3 of zelfs 4 goede tussen moeten zitten. Dus ze hebben je wel het allerzwartste scenario geschetst. De kans dat jij zoveel pech hebt is niet zo groot! En zelfs als er wel zo'n slechte keer bij zou zitten, lieve Elmo, bedenk dan dat je een IVF altijd nog bij elkaar kunt sparen. Wellicht zelfs goedkoper in Duitsland.
Trouwens, zelfs als er maar één tussenzit, heb je al een kans. Weliswaar dan geen cryo's voor in de vriezer, maar wel een echte kans. Bovendien, je zou ook zes mooie van de 16 kunnen hebben. Het kan dus nog alle kanten op~!
Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.