Hoi meiden,
Naar aanleiding van een berichtje van Maantje hierbij effe een reactie van mij.
Heb het zo druk met de kleine dat het reageren in meerdere topics effe niet te doen is.
Ze ligt nu aan de borst terwijl ik dit berichtje typ :).
Zoals jullie al wel weten ben ik 20 april om 02:45 bevallen van een dochtertje Maelynn (3095 gram)
Dit is mijn verhaal:
Om 18:30 braken mijn vliezen.
Was om 19:30 in het ziekenhuis.
Daar werd ik aan de ctg gelegd om te kijken of de weeen doorzetten. In een uur tijd flink wat weeen gehad.
Om 20:30 a 21:00 kwamen de echte pijnlijke weeen. Heb ze toen nog goed kunnen opvangen in de douche.
Daarna wist ik niet wat me overkwam. Ik werd overspoeld met pijnlijke weeen die niet meer op te vangen waren. Had zowel buik,rug als beenweeen, erg heftig dus.
Ze gingen kijken hoeveel ontsluiting ik had .. nog maar 2 cm en dat in 2 a 3 uur tijd .. is natuurlijk normaal een cm per uur maar ik had zn pijn.
Dus ik meteen gezegd dat ik een ruggeprik wilde en dat zo snel mogelijk want ik trok het niet meer.
Ongeveer een half uur tot 3 kwartier later kwamen ze om de ruggeprik te zetten. In die tussentijd een weeenstorm gehad waarbij de weeen om de 30 sec kwamen en dik een 1,5 minuut aanhielden. Meeeen wat deed dat zeer zeg! Toen gingen ze de ruggeprik zetten maar die werkte na een kwartier nog niet.
Dus zouden ze maar even kijken hoeveel ontsluiting ik had. 9 cm in een half uur tijd ... dus de ruggeprik die kon zijn werking niet goed doen want die laatste cm voelde je toch wel.
Toen voelde ik ineens persdrang. Ze gingen weer kijken naar ontsluiting en dr zat nog een klein randje. Echter ik mocht niet persen want Maelynn was een sterrekijker
Heb een uur lang de persweeen weg moeten zuchten op mn zij zodat de kleine nog een beetje kon draaien. Op een gegeven moment lukte het mij niet meer om de persweeen weg te zuchten en mocht ik gaan persen. Na 5 minuten persen was ze er dan! WAUW wat een ontzettend fijn gevoel was dat!
Als ik de persweeen niet had weggezucht dan had ik 1,5 uur moeten persen. dus al met al een snelle bevalling
Nogmaals sorry dat ik niet eerder wat heb laten weten. De eerste dagen zijn volledig langs me heen gegaan en kan ik me maar weinig van herinneren.
Het was heel zwaar vooral de eerste 3 a 4 dagen. Heb ook last van kraamtranen dus richting de avond voel ik me erg down, maar gelukkig is dit sinds gisteren verdwenen.
de kleine doet het erg goed. Heb haar gisteren om 22:00 de laatste bv gegeven en toen kwam ze pas weer om 03:30. Super goed dus. Nu ben ik weer aan het voeden en daarna ga ik effe wandelen met haar en de hond. En daarna naar mn bed toe. In de kraamtijd heb ik niet voldoende mn rust gepakt. Als ik een uurtje per dag heb gerust dan is het al veel. Dus probeer veel nu in te halen, voor zover het kan.
Voor alle meiden die nog niet zwanger zijn: Blijf in jezelf geloven
Voor alle zwangeren: Geniet ervan! Ik miste mijn buik toch wel ondanks mn BI etc..
hier nog effe een foto van ons prinsesje 😊 We zijn super trots!
http://94.100.124.151/1287750001-1287800000/1287774201-1287774300/1287774202_5_TBC5_1.jpeg