[INDENT]Dames, eindelijk weer eens berichtje van mijn kant.
Ben een paar daagjes niet aanwezig geweest omdat onze kleine man in het ziekenhuis heeft gelegen.
ff in het kort:
van zaterdag op zondagnacht koorts gekregen boven de 40 graden! zondagochtend koortsstuip gekregen (hoop dat jullie dit nooit hoeven mee te maken) hij zat helemaal stil op zn aankleedkussen, staarde in het niets en reageerde nergens meer op, toen ik beneden met hem kwam was hij helemaal blauw, meteen in auto naar ziekenhuis, we wonen gelukkig maar een paar minuutjes daar vandaag, in de auto helemaal bleek en slapjes, nog steeds geen reactie!
Bij SEH nogmaals temperatuur 40,3 hij begon weer langzaam bij te komen, alleen maar huilen, natuurlijk geen speentje meegenomen in alle haast.
2 uur wachten op kinderarts, idd koortstuip, keel er oren schoon, dus geen infectie, wel verkouden (dat is hij al sinds hij naar KDV gaat) recept voor klysma meegekregen en paracetamol geven bij nieuwe koorts............
die nacht bij ons in bed gehouden en om 1.45u roept vriendlief: hij heeft er weer een!
ik weer helemaal overstuur door het huis aan het rennen om de klysma te zoeken (had ik zelf in commode gelegd..) weer huisartsenpost gebeld, na 3x mn verhaal te doen eindelijk kinderarts aan de lijn, nog een x mn verhaal doen: kom toch maar weer langs.
daar aangekomen, dit keer met speentje en knuffel, glucose geprikt 5, temperatuur weet ik al niet meer, paracetamol van 240 en vannacht hierblijven.
Kleine man aan monitor en ik op stretcher ernaast. Zeer onrustige 'nacht' het was al 4 uur voordat we op de afdeling kwamen, om 6u flesje daarna nog een uurtje slapen, om 7u helemaal vrolijk wakker tatatata, 36,8! Wij gaan straks naar huis dacht ik.
Niet dus koorts kwam weer terug dus kinderarts wilde hem nog een nachtje houden, ze konden niks raars vinden behalve de verkoudheid, longen, oren en keel in orde. Waarschijnlijk virus (verkoudheid) waar het lichaam zelf koorts tegen maakt.
Om de 5 uur paracetamol, dan ging het prima, maar zodra deze uitgewerkt was, weer koorts, huilen, niks was goed. 2e nacht is vriendlief bij hem blijven slapen.
Weer onrustige nacht met veel schreeuwend wakker worden, ontroostbaar huilen.........
Kinderarts kwam weer, nog steeds hetzelfde verhaal, maar ander einde: voor koorts hoeft hij niet in ziekenhuis te blijven dus die avond konden we naar huis, als koorts vrijdag nog niet weg is, moeten we terug.
Vandaag weer erg wisselvallig, gisteravond geen koorts, vannacht weer wel, vanmorgen niet, maar in de loop van de dag weer wel om 15u zelfs weer 39.6.
Nou, kort is het niet geworden, maar dit is het wel zo'n beetje, zit eigenlijk nu al doorheen, wil dat de koorts verdwijnt en het snotteren en hoesten ophoudt NU!
Sorry, dat ik alleen over mezelf schrijf, heb nog niet alles bijgelezen misschien morgen als het beter gaat. [/INDENT]