Jayron heeft geen last meer gehad van zn keel en/of koorts.. aan de ene kant hoop ik ook dat die amandelen of oren toch weer gaan ontsteken zodat ze eruit mogen, maar aan de andere kant (overheersende kant) wil ik hem dat echt besparen! hij is er dan zo ziek en zielig van, gaat me echt aan t hart.. en een operatie, bah moet er niet aan denken! maarja beter nu dan over een paar jaar.. pff we wachten t af..
vj: ik geef sochtends pap, al vanaf dat hij een maand of 9 was denk ik ? De eerste paar maandjes uit een fles en daarna uit een kommetje met een lepel. Zo krijgt hij EN zn 200 ml melk binnen EN zn vezelf, graantjes en vitamientjes/energie die hij sochtends nodig heeft. Het lepelen was een kleine moeite want binnen 2 minuten had hij het op, maar nu begint hij steeds beter zelf te eten en hoef ik alleen t laatste restje nog te lepelen... Ik vind zo een bord pap een beter ontbijt dan een broodje sochtends, plus dat Jayron niet zo een brood eter is, maar brood krijgt hij ook al smiddags en wil wel wat variatie op de dag...
Bij Jayron let ik er ook op dat hij weinig suikers krijgt.. hij krijgt die speciale fruitmixjes waar geen suiker in zit, om te drinken.. ongeveer 2 a 3 grote bekers per dag, 1 beker melk, 2 bekers thee met honing, de avond thee ook nog melk erdoor zodat hij wel aan de 300 ml melk zit. Maar Jayron is een flinke drinker. Soms krijgt hij water..
Qua eten is hij niet helemaal top bezig.. hij ontbijt goed (bord pap gaat altijd op) en zijn avond eten doet hij ook super (heel bord avond eten, eet alles mee, maar eten we pizza of pittig ofzo dan krijgt hij een potje).. maar daar tussen in.. broodje smiddags krijgt hij er 2, soms eet hij het op, vaak laat ie best wat liggen.. Ik haal wel de korstjes eraf, maar dan echt alleen het korstje zelf, dus zodat er zovee mogelijk brood over blijft.. want heb gemerkt dat met korst eraan hij veel meer brood overlaat dan als we de korstjes er af halen.. Hij heeft ook nog geen kiesjes dus die korstjes komen wel weer.. heb liever dat hij meer brood eet zonder korst, dan minder met korst.. maak daar nu nog niet zo een probleem van, dat komt later wel. (hoe denken jullie daar eigenlijk over?)
En fruit, is ie gewoon niet heel dol op.. banaan eet ie misschien 1 stukje.. appel eet ie 3 schijfjes ofzo.. druifjes vind ie wel lekker, dat seizoen komt er weer aan.. sinasappel lust ie ook wel.. dus ga daar meer mee aan de slag.. Maar goed, omdat hij goed ontbijt en avond eet maak ik me er niet heel druk om.. Tussendoor krijgt hij of droog biscuitje, of rijstwafel, droge cracker vind ie ook lekker.. Soms krijgt hij een spekje of een stukje chocolade (kindersurprise of paaseitje..) maar dat zijn gewoon verwennerijtjes, moet kunnen.. plakje kaas vind hij ook heeerlijk! of olijfjes hahha gek kind..
Noam, Milan ook een fase? pff lastig he die fases soms.. Jayron heeft een driftbui fase gehad, gewoon om van alles omat we hem niet begrepen.. negeren en als t echt te bond wordt (slaan richting ons is uiterst verboden) terecht wijzen, eventueel op kruk zetten, maar voor de rest negeren, dan komt het wel weer goed.. Maarja met verschonen is t erg lastig.. Kun je staand verschonen?? Jayron vind t ook niet leuk meer om verschoont te worden, daarom verschoon ik plasluiers vaak staand, vind ie minder erg, kom ik hem in tegemoet dan ;)...