Ben nog wel niet helemaal mama maar toch even dit topic geopend.. Kunnen we hier er verder over kletsen meiden 😉
kreeg een error net dus hoop niet dat ik het 2x geopend heb!
MutsieOud lidBerichten: 2.849Lid sinds: 12 januari 2010
finaly87 schreef:dankje snippie! en je bent niet zozeer makkelijk, je hebt gewoon een vertrouwde oppas.. kan ik helaas niet zeggen, anders had t voor mij ook allemaal stuk makkelijker gemaakt.. fijn toch!
Mutsie schreef:Mijn zus gaat oppassen en daar zit ik eerlijk gezegd wel een beetje overin.. Heb zo'n voorgevoel dat zij zich echt niet aan regels gaat houden wat ik voor m'n kindje wil aangezien haar kind van 11 maanden dagelijks dubbelfris drinkt en zo. Is dat normaal trouwens? Ik zou eerder roosvicee geven geloof oid.
Eefje ging eerste keer wennen goed?
finaly87 schreef:34 uur vind ik ook erg veel idd! zeker met 2 uur reistijd, poe hey!
maarja als t niet anders is.. ieder zn ding offcourse!
mila, zo een creche/oppasboek is heel handig hoor! ik schreef er gewoon alles in en schrijf er nog afentoe wat in.. als de kleine weer een dagje bij opa of oma is geef ik t boek weermee, kunnen ze schrijven erg leuk omterug te lezen ook! Je kan ook gewoon een mooi schrift met harde kaft kopen waar ze in schrijven..
ennehh.. als de kleine bij papa is.. noemen we dat GEEN oppassen he meiden! 😉 foei hoor :p
Ja! Ze zeiden dat 'ie vooral had gelachen en gekletst, de leidsters waren al helemaal verliefd:wink:! Hopelijk doet 'ie het nu net zo goed...!
Wat wel tegenviel: ik heb lang bv gegeven en heb (daardoor?) ontzettend last gehad van een slecht geheugen en weinig concentratie.
finaly87 schreef:tja ik heb in kdv's gewerkt en heb t daarom daar helemaal niet mee, niet om mn eigen kindje heen te brengen, maar goed snap dat t voor iedereen anders ligt..
thee is helemaal niet slecht voor je kindje.. vruchtenthee zonder suiker dan.. Jayron krijgt dat al van mij vanaf 6 maanden.. 1 x per dag sochtends.. en de rest van de dag dronk hij water.. sinds +- 1 jaar is t water vooral diksap geworden.. lauwe vruchtenthee krijgt hij nog elke ochtend, maar nu met een theelepeltje honing erdoor want meneer houdt nu toch wat meer van zoet 😉 en suiker is niet goed, dus opgelost met honing.. het wordt juist aangeraden om je kindje vanaf 6 maanden water en thee te geven..
Mippie1987 schreef:snippie, knap hoor dat je giovanni al laat logeren. ik kan het echt nog niet. scheelt, ik hoef ook nergens naartoe dus zou dan zelf ook gewoon thuis zijn die nacht.
Tinkerbell79 schreef:Finaly, ik las je reactie over dat men vaak schrijft dat als de kleine gewoon bij papa is, men dan zegt "oppassen". Ik heb daar ook zo'n hekel aan...
Snippie, jij schrijft dan "papadag", maar daar ben ik het ook niet mee eens. Is het dan ook "mamadag" als de kleine gewoon thuis bij jou is.
Daar hoeft toch geen naam voor worden gebruikt, aangezien de kleine dan gewoon thuis is bij papa of mama...Mik is bijna net zoveel bij papa als bij mama, dus hier geen mama en papadagen 😉
Wilde ik even kwijt :D
Mippie1987 schreef:bedoelde ik positief hoor!